שר החינוך התפטר - זה הח"כ שיחליף אותו

במסגרת החוק הנורווגי, הודיע שר החינוך יואב קיש על התפטרותו מהכנסת. מי שיחליפו בתפקיד הוא ששון גואטה שיהפוך לחבר כנסת. נציג יהודה ושומרון, אביחי בוארון הבא להיכנס

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/23 22:17 א בניסן התשפג

שר החינוך התפטר - זה הח"כ שיחליף אותו
שר החינוך קיש, מפנה מקום בכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר כנסת נורווגי חדש: ברקע הצהרת ראש הממשלה נתניהו כי חקיקת הרפורמה המשפטית תימשך כמתוכנן, הודיע הערב (ה') שר החינוך יואב קיש על התפטרותו מהכנסת. השר קיש הגיש את התפטרותו ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה.

מי שיחליף את קיש בכנסת, הוא ששון גואטה שיכנס במקומו ויהפוך לחבר הכנסת הנורווגי. עת, הבא בתור להיכנס לכנסת הוא איש ההתיישבות אביחי בוארון, נציג מחוז יהודה ושומרון. בוארון יאלץ לחכות שעוד שר אחד בליכוד יתפטר על מנת שיוכל להיכנס לכנסת.

"החלטתי לשנות מבפנים - אני בדרך לכנסת"

גואטה, המתגורר בגליל המערבי במושב גורן, נבחר ברשימת הליכוד במקום ה-41. במהלך הבחירות שנערכו בתוך הליכוד כתב גואטה: "אחרי שנים של עבודה למען החקלאות הישראלית, החלטתי לשנות מבפנים - אני בדרך לכנסת. את השנים האחרונות הקדשתי למען החקלאים היקרים אלו ששומרים על אדמות המדינה ומייצרים את מזוננו. אני אפעל למען הורדת העלויות השוטפות של החקלאים המגדלים, הסדרת פתרונות חוקיים לחריגות בשטחים חקלאיים, תגבור הלחימה בפשיעה החקלאית".

יואב קיש

יואב קיש, יתמקד במשרד החינוך צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אז הנה, אנחנו חושבים הפוך, אבל זה חלק מהיופי"

הח"כ הנורווגי הקודם שנכנס לכנסת, הוא חבר הכנס משה פסל. מי שליווה אותו ביומו הראשון במשכן הוא השר לשעבר, הרב שי פירון. הרב פירון שיתף ממעמד ההשבעה של חבר הכנסת פסלוכתב: "אמש הגעתי למשכן הכנסת. משה, מושיקו פסל, הושבע כחבר כנסת מטעם סיעת הליכוד. התחבקנו ארוכות, ברכתי אותו בכל לב. זה היה רגע של נחת עמוקה. הוא הזכיר לי, שכל פעם כשהיה אומר לי רעיון או מחשבה, הייתי משיב לו: מעניין. עכשיו תגיד הפוך". הרב פירון סיכם: "אז הנה, אנחנו חושבים הפוך, אנחנו חולקים השקפות עולם שונות. אבל זה חלק מהיופי: מורה הוא לא מכונת שיכפול; מורה הוא מטען אנרגטי לנשמות שרוצות לעוף גבוה".

בוארון עם השר כהן

בוארון עם השר כהן, בקרוב בכנסת? צילום: דוברות