הרב שי פירון ליווה את תלמידו ביום הראשון כחבר כנסת: "לפעמים הצלחתי"

הרב שי פירון הגיע לכנסת להשבעת חבר הכנסת החדש מהליכוד - משה פסל שהיה תלמידו בעבר. הרב חוזר לראיון של פסל לישיבה ולתשובה שהיממה אותו: "מורה הוא לא מכונת שיכפול"

חדשות כיפה חדשות 14/03/23 14:10 כא באדר התשפג

הרב שי פירון ליווה את תלמידו ביום הראשון כחבר כנסת: "לפעמים הצלחתי"
הרב שי פירון, פונה לחבר הכנסת אמסלם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יום ראשון בכנסת: בשבוע שעבר התפטרה שרת ההסברה, גלית דיסטל אטבריאן מהכנסת ופינתה מקום לח"כ הנורווגי הבא בליכוד. חבר הכנסת החדש הוא משה פסל שהושבע אמש (ב') בכנסת. מי שהגיע במיוחד להשבעה, הוא הרב שי פירון, בעצמו חבר כנסת לשעבר שפסל היה תלמידו בישיבה התיכונית.

הפוסט המלא של הרב שי פירון:

"אני קפצתי לאוטו, הערתי אותו והבאתי אותו לבחינה"

בפוסט שהעלה לפייסבוק, כותב הרב פירון על ההיכרות בינהם באותו יום בו בחן אותו לישיבה: "כשפתחתי את הישיבה התיכונית בפתח תקווה, ראיינתי את המועמדים לישיבה. את משה, שאלתי: 'מה מעניין אותך?' והוא ילד בכיתה ו, אמר: 'פוליטיקה'. שאלתי: 'תן שם של פוליטיקאי שאתה לומד ממנו משהו טוב ופוליטיקאי שאתה לא רוצה ללמוד ממנו?' הילד המתוק השיב: 'אריאל שרון. הוא בולדוזר, זה גם טוב וגם רע'".

השרה דיסטל, בקשתה סורבה

השרה דיסטל, פינתה מקום לפסל צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בהמשך הפוסט, מספר הרב פירון על הקשר המיוחד שנוצר בינהם: "התלמיד אני לא יכול לשכוח את יום בחינת הבגרות האחרונה. נכנסתי לכיתה וראיתי שהוא איננו. הוא נם את שנתו, ואני קפצתי לאוטו, הערתי אותו והבאתי אותו לבחינה. למדתי ממנו כל כך הרבה, ממנו ומתלמידים רבים, אף פעם לא רציתי שיהיו כמוני, שיהיו מרובעים. לפעמים שגיתי, לפעמים הצלחתי".

"אז הנה, אנחנו חושבים הפוך, אבל זה חלק מהיופי"

על מעמד ההשבעה של חבר הכנסת פסל, כותב הרב פירון: "אמש הגעתי למשכן הכנסת. משה, מושיקו פסל, הושבע כחבר כנסת מטעם סיעת הליכוד. התחבקנו ארוכות, ברכתי אותו בכל לב. זה היה רגע של נחת עמוקה. הוא הזכיר לי, שכל פעם כשהיה אומר לי רעיון או מחשבה, הייתי משיב לו: מעניין. עכשיו תגיד הפוך". הרב פירון סיכם: "אז הנה, אנחנו חושבים הפוך, אנחנו חולקים השקפות עולם שונות. אבל זה חלק מהיופי: מורה הוא לא מכונת שיכפול; מורה הוא מטען אנרגטי לנשמות שרוצות לעוף גבוה".