גלנט ביטל את ההצהרה: נתניהו נפגש גם עם וסמוטריץ'

ברקע עוד יום של מחאות ברחבי הארץ, שר הביטחון יואב גלנט תכנן לכנס הערב מסיבת עיתונאים ולקרוא לעצירת החקיקה. בעקבות ההתפתחויות, נתניהו דחה את הטיסה וזימן את גלנט לפגישה במשרדו. גם סמוטריץ' הגיע ללשכת רוה"מ | הצהרת גלנט בוטלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/23 16:41 א בניסן התשפג | עודכן בתאריך 23/03/23 20:49

גלנט ביטל את ההצהרה: נתניהו נפגש גם עם וסמוטריץ'
גלנט, יקרא לעצירת חקיקה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ערב דרמטי: ברקע גל המחאות שהולך ומתפשט, ביקש שר הביטחון יואב גלנט לכנס מסיבת עיתונאים ולקרוא לראש הממשלה לעצור את החקיקה של הרפורמה המשפטית. מסיבת העיתונאים שתוכננה להערב בשעה 19:15 נדחתה לעת עתה ולא ברור אם בכוונת גלנט לערוך אותה, זאת לאחר שזומן לשיחה אצל ראש הממשלה. גלנט הציג לנתניהו נתונים מתוך מערכת הביטחון שמראות את הפגיעה בה ופגישתם הסתיימה לאחר 20 דקות. גם השר סמוטריץ' וחבר הכנסת אמסלם נמצאים אצל ראש הממשלה שמתכנן הצהרה מאוחר יותר.

שרת ההסברה קוראת לגלנט להתפטר: "עדיף היום"

מוקדם יותר השבוע, בעקבות התקדמות החקיקה של הרפורמה המשפטית איים שר הביטחון יואב גלנט על נתניהו כי במקרה ולא תגיע הקואליציה לפשרה עם האופוזיציה בנוגע לרפורמה המשפטית, הוא יתפטר. בהמשך דיווח העיתונאי עמית סגל כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אחר כך בדיונים לשרים אחרים במפלגת הליכוד, כי הוא מעריך בסבירות גבוהה שאם לא תהיה פשרה, גלנט יתפטר.

בתוך כך, בליכוד מתחילים להגיב להתפתחויות. שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן קוראת לחברי המפלגה שהולכים לקרוא לעצירת החקיקה להתפטר. השרה כתבה בטוויטר: "כל חבר כנסת מהליכוד שמתכנן לעצור את החקיקה מוזמן להתפטר. עדיף היום. רצוי בדקה זו ממש. אבל דבר אחד חייב להיות ברור: לאף אחד מנבחרי הליכוד אין שום זכות להנות מהמנדט שהכניס אותו לכנסת ואז לבעוט בבוחרים. הבוחרים שלנו עברו מספיק. הם לא צריכים את הבנטיזם הזה עכשיו על הראש".

גם בעוצמה יהודית תקפו את השר גלנט, בהודעת המפלגה נכתב: "יואב גלנט הוציא את עצמו ממחנה הימין. מדובר בשר שנכנס בקולות של בוחרי הימין, אבל בפועל מנהל מדיניות אחרת. גלנט אחראי לחוסר התגובה בעזה, למדיניות הכלה כלפי הטרור, למעצרים מנהליים כלפי פעילי ימין, והיום מסתבר שהוא גם עומד לצד אלה שעוצרים את פעילות הממשלה ומונעים מהימין לממש את מדיניותו".

גלנט בדרכו למשרד ראש הממשלה

לאחר שהודיע על מסיבת העיתונאים ובעודו מכין את ההצהרה שלו לערב, התבקש שר הביטחון להגיע לפגישה עם ראש הממשלה. גלנט נענה לבקשתו של נתניהו והשניים אמורים להיפגש בדקות הקרובות. בעקבות הפגישה, ייתכן והשניים יגיעו להסכמות, דבר שעלול לגרום לכך שהשניים יבטלו את ההצהרות שתוכננו להערב, או לחילופין הצהרה משותפת של השניים.

גלנט עם נתניהו

גלנט עם נתניהו, רוה"מ דוחה את הטיסה בכמה שעותצילום: יונתן סינדל/פלאש90

מתיחות בין גלנט לשרים בליכוד

לאחרונה נרשמה מתיחות נוספת בין גלנט לחברי הליכוד, שר הביטחון גלנט איים על חבריו לקואליציה כי מי שלא יוריד את חתימתו מהמכתב הקורא לו לשחרר את העצירים המנהליים, לא יקבל ממנו עזרה בכל הנוגע לחקיקה ולעניינים מול משרד הביטחון, כך פרסם הכתב הפוליטי של חדשות כיפה, עמיאל ירחי.

גהשרה דיסטל, קוראת לגלנט להתפטר | צילום: Yonatan Sindel/Flash90