לקראת ההפגנה בבני ברק: נתניהו בהנחיה חריגה

חלק מארגוני המחאה, מתכננים הערב את ההפגנה המרכזית של מתנגדי הרפורמה המשפטית דווקא בבני ברק. ראש הממשלה ביקש לוודא שהציבור החרדי לא יגיע למוקדי החיכוך | תנועת עומדים ביחד נגד ההפגנה בבני ברק: נפגין בכיכר דיזנגוף

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 23/03/23 18:48 א בניסן התשפג

לקראת ההפגנה בבני ברק: נתניהו בהנחיה חריגה
נתניהו, לא להגיע למוקדי ההפגנות, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ההנחיה של נתניהו: במסגרת יום המאבק של מתנגדי הרפורמה המשפטית, מתכננים חלק מהארגונים, לערוך את ההפגנה המסכם דווקא בעיר בני ברק. ראש הממשלה נתניהו, הנחה את מזכיר הממשלה יוסי פוקס, לוודא שהציבור החרדי לא יגרר לפרובוקציה ויימנע מהגעה למוקדי החיכוך.

נתניהו הורה לפוקס: דאג שהחרדים לא יתעמתו עם המפגינים

בין היתר, ביקש נתניהו מפוקס, לדבר עם ראשי המפלגות החרדיות, מובילי דעת קהל ורבנים בציבור החרדי לדאוג שציבור התושבים בבני ברק לא יתעמת עם המפגינים שיגיעו הערב לעיר. בין היתר שיבח ראש הממשלה את קריאתו של הרב אדלשטיין ועוד מנהיגים בציבור החרדי שהורו לתלמידיהם לנהוג בסבלנות.


 

תלמידי ישיבה מול ביתו של אריה דרעי

תלמידי ישיבה מול ביתו של אריה דרעי צילום: Flash90

"הפגנה נגד התושבים החרדים של בני ברק היא פסולה ומוטעית"

בתוך כך, לא כל ארגוני המחאה מרוצים מההחלטה להפגין דווקא בעיר החרדית. אחד מארגוני המחאה נגד הרפורמה, תנועת עומדים יחד, הודיעה כי תערוך הפגנה מקבילה בכיכר דיזנגוף בתל אביב. בהודעת התנועה נכתב: "במקום לצעוד בבני ברק - הפגנה נגד הממשלה הערב בכיכר דיזינגוף, ההפגנה נגד התושבים בבני ברק מוטעית. לכולנו יש אינטרסים משותפים שהממשלה פוגעת בהם - זה הבית של כולנו".

עוד נמסר מהתנועה: "המאבק שלנו הוא נגד מדיניות הממשלה, ולא נגד ציבור. הפגנה נגד התושבים החרדים של בני ברק היא פסולה ומוטעית, כי זה להעמיד אנשים מול אנשים, במקום את העם נגד השלטון. לכולנו - דתיים וחילונים, יהודים וערבים, במרכז ובפריפריות - יש אינטרסים משותפים, שהממשלה הזו פוגעת בהם. מול הממשלה המנותקת והאטומה נתייצב ברחובות כדי להגיד - שזה הבית של כולנו".