סוער בליכוד: גוטליב מחרימה את ההצבעות ותוקפת - "יורים בי בנגמ"ש"

לאחר שוועדת האתיקה הענישה אותה לשלושה ימים ללא רשות דיבור בכנסת ובוועדה, תוקפת גוטליב את חבר מפלגתה עמית הלוי: "יש דבר אחד בסיסי לחבר כנסת - חופש הביטוי שלו" | הלוי הגיב: "נוסח הדברים שלה היה האשמה ישירה של אסתר חיות בפיגוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/23 14:32 כט באדר התשפג

סוער בליכוד: גוטליב מחרימה את ההצבעות ותוקפת - "יורים בי בנגמ"ש"
טלי גוטליב, תוקפת את חברה לסיעה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יוצאת במתקפה: חברת הכנסת טלי גוטליב תוקפת את חבר מפלגתה עמית הלוי לאחר שזה החליט יחד עם שאר ועדת האתיקה של הכנסת להעניש את גוטליב על ההאשמות בפיגוע כלפי השופטת חיות. גוטליב קיבלה כאמור עונש על דבריה ולא תוכל לדבר במליאת הכנסת ובוועדת במשך שלושה ימים, גוטליב לא הסכימה לקבל את העונש ותקפה ת ועדת האתיקה.

הציוץ שעורר סערה

בריאיון הבוקר ב"103FM" תקפה גוטליב ואמרה: "מה שמקומם אותי בהחלטת ועדת האתיקה זה שיושבים בה שני חברים מהקואליציה, אז מה אתם יורים בי בנגמ"ש? אין לכם בושה? אומרים שמגיע לי עונש שאני העזתי להביע ביקורת על הנשיאה חיות ולהאשים אותה בפיגוע. אני לא מתנצלת ועומדת מאחורי כל מילה שלי" אמרה גוטליב.

חכ"ל עמית הלוי

חכ"ל עמית הלוי צילום: Gershon Elinson/Flash90

"אני מגיעה אך ורק להצבעה לחוק הנבצרות"

על כך שאיימה לא להצביע בוועדה ובכנסת אמרה גוטליב: "אתמול אמרתי להם 'אם נדמה לכם שאני נשארת פה ואתם משתמשים פי להצבעות בוועדת חוקה אתם מדמיינים את זה'. גם היום, כשיש מליאה ואני לא יכולה לדבר בה ובוועדות, אני מגיעה אך ורק להצבעה לחוק הנבצרות, כי אני אף פעם לא אפגע בחוק שהוא בלב ליבה של העשייה הפרלמנטרית שלי. אני לא באה להיות בובה. אני נגעלת ממתלוננים על התנהגות של חברי כנסת".

טלי גוטליב

טלי גוטליב צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"הבעייתיות היתה בנוסח הדברים"

עמית הלוי הגיב בפוסט בפייסבוק לדבריה של גוטליב וכתב: "אני מבין את אי הנחת, אך אני חלוק עלייך במקרה הספציפי הזה ומקווה שבסופו של יום, פעולתה של וועדת האתיקה תובן". עוד הוסיף הלוי: "תוכן דבריה היה ללא ספק אידיאולוגי ולא אישי ולכן מלכתחילה לא היה מקום להתייחסות של הוועדה. הבעייתיות היתה בנוסח הדברים, אם היא היתה אומרת שהמדיניות של נשיאת בית המשפט העליון, או פסקי הדין שלה, מהווים סכנה לציבור, מונעים מלחמה אפקטיבית בטרור, עד כדי סיכון חיים של ממש - זו לא רק היתה זכותה, אלא גם חובתה".

גוטליב הגיבה לדברים וכתבה: "פעולתו של הלוי לא תובן. זו שערוריה וחציית קו אדום, שלא לומר ירי בנגמ"ש. פגיעה בכלי פרלמנטרי ראשון במעלה. החלטה הזויה של נציגי הקואליציה שמהווה חנופה מכוערת לבכירי מערכת המשפט"