דוד ביטן תוקף: "הריכוך הוא לא ממש ריכוך"

חבר הכנסת מהליכוד ממשיך בביקורת שלו על שר המשפטים. בראיון הבוקר אומר ביטן כי הרפורמה יכולה לפגוע בכלכלת המדינה ומעביר ביקורת על הריכוך שהציגו רוטמן ולוין | "זה נוהל בצורה שלומיאלית, הגענו למצב כפי שהגענו בגלל הניהול הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/23 09:41 כט באדר התשפג | עודכן בתאריך 22/03/23 10:56

דוד ביטן תוקף: "הריכוך הוא לא ממש ריכוך"
דוד ביטן, תוקף את לוין ורוטמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מתגברת הביקורת בליכוד: מאז הוצג המתווה המרוכך של הרפורמה, נשמעות ביקורות על המהלך גם מתוך הליכוד. אחד  הקולות הבולטים נגד הרפורמה כפי שהיא כיום, הוא חבר הכנסת דוד ביטן. בראיון הבוקר ל"חדשות הבוקר" בקשת 12, ביטן ממשיך לתקוף את שר המשפטים ואומר: "ברגע שאתה חבר כנסת, יש מצבים בחיים שאתה חייב להביא את העמדה ולעשות מה שצריך".

"בכל מקרה יקיימו את החלטת בית המשפט"

על מצב בו בג"ץ יפסול את החוק אמר ביטן: "בכל מקרה יקיימו את החלטת בית המשפט. לחברי הליכוד אין מה לעשות בעניין הזה. כמו שהיה בזמנו, תמיד הליכוד קיים את החלטות בית המשפט. אבל, לא בטוח שהם יחליטו לבטל את החוק הזה. יש ספק רב".

השר לוין, "נוהל בצורה שלומיאלית"

השר לוין, "נוהל בצורה שלומיאלית" צילום: Erik Marmor/Flash90

ביטן מותח ביקורת על שר המשפטים לוין וטוען כי המתווה שהוצג לא באמת מרוכך: "הריכוך הוא לא ממש ריכוך, כיוון שבפועל לא יהיה ריכוך חוץ מאשר השופט הרביעי שיתמנה בקדנציה הזאת. ברגע שעושים את זה בכל קדנציה, זו כמעט אותה הצעה. ברגע ששר המשפטים אומר שאחרי פסח ימשיכו עם כל החוקים, אז המחאה לא תיפסק" בנוסף אומר ביטן: "זה נוהל בצורה שלומיאלית, הגענו למצב כפי שהגענו בגלל הניהול הזה".

סמוטריץ

סמוטריץ' ורוטמן, "תהיה פגיעה בכלכלה" צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

"אני חושב שהם מגזימים קצת, אבל בגדול תהיה פגיעה בכלכלה"

ביטן התייחס גם לאפשרות של פגיעה בכלכלה הישראלית ובניגוד לעמדה שהציג שר האוצר, הוא טוען כי פגיעה בכלכלה בהחלט אפשרית: "אני מוטרד מאוד וחושב שכל אדם צריך להיות מוטרד מהנושא הכלכלי", אמר ביטן הבוקר, "אני חושב שהם מגזימים קצת, אבל בגדול תהיה פגיעה בכלכלה. כלכלה עובדת גם לפי פסיכולוגיה, והפסיכולוגיה הולכת לכיוון הזה".