סמוטריץ' נחוש: "נמשיך בתיקון גם בחודשים הבאים. נעשה את זה בהקשבה"

בהצהרה מיוחדת הסביר שר האוצר כי הרפורמה תימשך גם במושב הבא של הכנסת, אך מושיט יד להידברות מחודשת: "קשובים לכל חלקי העם הזה". לפיד תקף: "למי שלא הבין את האמת בין כל השקרים של סמוטריץ' ורוטמן: הם ממשיכים את החקיקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/23 20:22 כח באדר התשפג | עודכן בתאריך 21/03/23 22:47

סמוטריץ' נחוש: "נמשיך בתיקון גם בחודשים הבאים. נעשה את זה בהקשבה"
סמוטריץ' ורוטמן, הצהרה מיוחדת, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

הצהרת סמוטריץ'-רוטמן: שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, פתח את ההצהרה שלו במסר נחוש על המשך חקיקת הרפורמה, אך הושיט יד מחודשת להידברות: "חשוב לנו להקפיד לעשות זאת באחריות, במתכונת מאוזנת שלוקחת בחשבון את עמדותיהם של האחים שלנו שחולקים על העמדות שלנו. אנו לא מזלזלים בעמדות ובחששות שלהם. אנחנו מקשיבים להם וצריכים לתת להם מענה".

"נמשיך בעזרת השם בתיקון החשוב הזה בחודשים הבאים"

עוד הוסיף סמוטריץ': "לצערנו, עד כה יד מושטת לא פגשה יד אחות. אך כמי שקיבלו לידיהם את הנהגת המדינה האחריות היא על כתפינו לפעול בשום שכל ולהיות האם האמיתית במשפט שלמה. אנחנו אוהבים את המדינה שלנו ואת העם שלנו ואת הצבא שלנו ואת הכלכלה שלנו ללא תנאי, ויש לנו אחריות לשמור על היחד הזה, למרות המחלוקות".

"הצעת החוק שתובא בשבוע הבא למליאת הכנסת" הוסיף סמוטריץ', "עושה תיקון חשוב. לא עוד שופטים שממנים את עצמם. לא עוד מיעוט לנבחרי ציבור ו-וטו של שופטים ומשפטנים. העם על כל חלקיו ישפיע באופן ראוי ומאוזן על דמות השופטים הבאים. זה תיקון טוב והכרחי לכל חלקי העם. נמשיך בעזרת השם בתיקון החשוב הזה בחודשים הבאים. נעשה את זה לאט, בזהירות, בהקשבה, ותוך שנקיים שיח מלא עם כל מי שירצה להיות חלק מהתהליך כדי להשפיע על התוצאה".

רוטמן בהצהרה המשותפת

רוטמן בהצהרה המשותפת צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

"החלטנו להאט ולהושיט יד לשיח והידברות"

השר סמוטריץ' התייחס גם לביקורות מימין על ריכוך הרפורמה ואמר: "זה לא סוד שיש קולות במחנה שלנו שרצו לראות כבר בשלב הזה רפורמה מקיפה יותר בכל התחומים שנמצאים על סדר היום. הסדרת היחסים בין היועצים המשפטיים לנבחרי הציבור, ביטול עילת הסבירות, קיבוע מעמדם של חוקי היסוד והסדרת אופן הביקורת החוקתית על חוקים". 

"יש קולות שדורשים מאיתנו הכל כאן ועכשיו" סיים סמוטריץ', "ללא שום פשרה. אבל זה לא תהליך נכון. בשל האחריות שלנו לאחדות העם וכדי להוביל את התהליך הזה מתוך הסכמות רחבות החלטנו להאט ולהושיט יד לשיח והידברות".

יאיר לפיד

יאיר לפיד, תקף את נאום סמוטריץ' צילום: Erik Marmor/Flash90

לפיד תקף: "הם לא רק מסוכנים, הם גם פחדנים"

מי שתקף את נאומו של סמוטריץ', הוא יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד שכתב: "ממשיכים להרוס את הכלכלה, ממשיכים לפרק את צה"ל, ממשיכים לאיים שלא יצייתו לפסקי דין של בית המשפט, הורסים את הדמוקרטיה, קורעים את העם, אבל מסרבים לקחת אחריות על מעשיהם ורק מאשימים אחרים. ‏הם לא רק מסוכנים, הם גם פחדנים".