יועמ"שית הכנסת מגינה על רוטמן: לא נפל פגם

אחרי הצגת הריכוך של חוק הוועדה לבחירת שופטים, ניסו באופוזיציה לעכב את המשך החקיקה בטענה שהדיון לא מתנהל כמקובל | זה מה שיקרה היום בועדת חוקה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/03/23 11:27 כח באדר התשפג

יועמ"שית הכנסת מגינה על רוטמן: לא נפל פגם
שמחה רוטמן,, צילום: Ben Hakoon/Flash90

השינויים של הקואליציה בחוק שקובע את הרכב הוועדה לבחירת שופטים נעשו ברגע האחרון, מה שגרם לחברי אופוזיציה לדרוש לעכב את ההצבעה על החוק, בדרישה לדיון ארוך יותר על השינויים החדשים, אבל יועמ"שית הכנסת יצאה להגנת רוטמן. 

רוטמן הסכים - באופוזיציה קיבלו דיון אחרון

במכתב תשובה שלה, יועמ"שית הכנסת, עו"ד שגית אפיק כתבה: "נוכח הנסיבות האמורות, איני סבורה שנפל פגם בהליכי חקיקת ההסדר בעניין הוועדה לבחירת שופטים בכלל, ובהכנה לקריאה השנייה והשלישית בפרט, ואף בקציבת זמן להגשת הסתייגויות.

מהומה בוועדת חוקה, ארכיון


 

עם זאת, בעקבות פנייתכם ליו"ר הכנסת, לאחר שקיימנו שיח עם יו"ר ועדת החוקה, הוא הסכים להיעתר לבקשה לקיים דיון נוסף בעניין הנוסח המעודכן של ההסדר לבחירת שופטים.  הדיון לא יפחת משלוש שעות; כמו כן, יוארך פרק הזמן להגשת הסתייגויות עד למועד הדיון כאמור וכן ככל שיידרש זמן להגשת הסתייגויות נוספות, יתווסף פרק זמן נוסף של שעתיים לאחר סיום הדיון בוועדה".

הצבעות אל תוך הלילה: ועדת חוקה בישיבה קריטית

בוועדת החוקה יתקיים היום דיון אחרון בהחלט על נוסח החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, הדיון יחל בשעה 12:00 ולאחר שלוש שעות יחלו ההצבעות על אלפי ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה, הצבעות שצפויות להיכנס אל תוך השעות הקטנות של הלילה, בסופן, החוק יאושר באופן סופי לקריאה 2-3.