פרסום ראשון ח"כים בעוצמה יהודית מאיימים: נצביע נגד הרפורמה המשפטית

אחרי ההחלטה המפתיעה של בכירי הקואליציה לרכך את החוק לבחירת שופטים ולדחות את שאר הרפורמה המשפטית לאחרי הפגרה, בעוצמה יהודית מאיימים על הקואליציה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/03/23 19:06 כז באדר התשפג

ח"כים בעוצמה יהודית מאיימים: נצביע נגד הרפורמה המשפטית
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רבים במחנה הימין הופתעו הבוקר (ב') לגלות כי בכירי הקואליציה החליטו בפגישה לילית לקצץ באופן משמעותי את החוק לשינוי הרכב הועדה בחירת שופטים ולדחות את שאר חלקי הרפורמה לאחרי פגרת הפסח והחגים הלאומיים. 

האיום של עוצמה יהודית

במפלגת עוצמה יהודית זעמו על ההחלטה של ראשי הקואליציה ובמפלגה נוקטים את הקו החריף ביותר בקואליציה נגד ריכוך הרכב הוועדה לבחירת שופטים שקובע שרק שהקואליציה תמנה רק שני שופטי עליון בוטו, גורמים במפלגה אומרים היום לחדשות כיפה כי חברי כנסת בעוצמה יהודית מאיימים להצביע נגד החוק בעקבות הריכוך. 

לוין ורוטמן

לוין ורוטמן - לא כולם אוהבים את הריכוך. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על פי גורמים במפלגה אחת הסיבות לכעס בעוצמה יהודית היא ההחלטה של בכירי הקואליציה שהשופטים שימונו שלא לעליון אלא לערכאות הנמוכות לא ימונו בוטו בכלל אלא רק בהסכמות, על פי הגורמים במפלגה: אלו השופטים שהציבור פוגש ביום יום.

"לא נאפשר לזה לקרות"

חבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית הגדיל לעשות ואיים היום כי לא יאפשר לריכוך לקרות: "הימין "מלא מלא" שובר שיאים באכילת הדגים המסריחים, מומחה בקבלת מלקות, אבל שוכח שלבסוף יגורש מהעיר.  פשרה כזו שמגיעה מתוך חולשה נקראת בלשון העם כניעה. הציפייה של הימין המתורבת שלא שורף את המדינה היא לשינוי מהותי במערכת המשפט ולא לדגל לבן באיצטלה של פשרה. לא נאפשר לזה לקרות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן