למרות הריכוך של רוטמן היועמ"שית נגד השינוי שהוצע

במשרד היועצת המשפטית לממשלה לא מרוצים מהתכנית הריכוך לרפורמה המשפטית שמציעה הקואליציה וטוענים לקשיים משפטיים. המשנה ליועמ"שית, אביטל סומפולינסקי: "יש קשיים מאוד מאוד משמעותיים, ולא ניתן להם מענה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/23 12:37 כז באדר התשפג

למרות הריכוך של רוטמן היועמ"שית נגד השינוי שהוצע
היועמ"שית בהרב מיארה, צילום: Shir Torem/Flash90

בישיבה מיוחדת של ראשי הקואליציה אמש (א') החליטו השרים ליזום ריכוך בסעיפי הרפורמה המשפטית, זאת לאחר כישלון מתווה הנשיא, ולנוכח הקושי להגיע להבנות בנושא עם האופוזיציה. על פי ההחלטה, ההצבעה על סעיפי הרפורמה תדחה לאחר הפגרה, מלבד החוק העוסק בוועדה למינוי שופטים. למרות ההחלטה, המשנה ליועמ"שית הביעה את התנגדותה למהלך במהלך דיוני וועדת חוקה וטענה לקשיים משפטיים במהלך שהוצע.

המשנה ליועמ"שית נגד המתווה של רוטמן

את הישיבה פתח חבר הכנסת רוטמן בהצגת הריכוך ברפורמה המשפטית ואמר: "ההצעה הזאת הגיעה לאחר שנתקלנו בהחרמה מצד האופוזיציה, זאת הושתת יד נוספת. יש עכשיו למעלה מ-50 יום עד שהחקיקה תמשיך, חוץ ממה שנעשה היום, ויש את כל הזמן הזה להידברות. אנחנו יכולים לחזור אחרי הפסח וימיי הזיכרון מאוחדים". רוטמן ביקש מהאופוזיציה: "תפסיקו, אתם שורפים מדינה לשווא אתם מחרימים ממשלה נבחרת לשווא"

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה אביטל סומפולינסקי, ביקרה את מתווה הרפורמה החדש, והתייחסה לשינויים בהצעת החוק למינוי שופטי בית המשפט העליון: "הקשיים המשפטיים שעמדנו עליהם לא השתנו. יש קשיים מאוד מאוד משמעותיים, ולא ניתן להם מענה", כך הגיבה.

אביטל סומפולינסקי, "קשיים משפטיים"

אביטל סומפולינסקי, "קשיים משפטיים" צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"את מצליחה שוב ושוב לומר את המשפט 'לא מצאנו אף מדינה' עם סימן קריאה כשבא לך"

לעו"ד אביטל סומפולינסקי שמייצגת את היועצת המשפטית לממשלה בוועדת החוקה, ולשמחה רוטמן היו כבר לא מעט חיכוכים סביב הרפורמה המשפטית. כך למשל בדיונים על הביקורת השיפוטית על החקיקה, נרשם עימות חריף על התיקונים בחוק יסוד: השפיטה, שנוגע בשינויים בהרכב הוועדה לבחירת שופטים. במהלך הדיון יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן  תקף את המשנה ליועמ"שית, ואף הציג את דבריה כלא נכונים. 

שמחה רוטמן |

שמחה רוטמן | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

באותה ישיבה, אמר רוטמן בזעם: "העובדה שנציגת היועמ"שית מציגה עמדה שאינה עמדת הממשלה היא אנומליה. כל פעם שנציגי כל גוף שהוא יעשו צ'רי פיקינג ויגידו שללא ביקורת שיפוטית אפקטיבית שפסילת חוקים בצידה, אין איזונים ובלמים ואין דמוקרטיה אעמת אותם עם המציאות בה בכמה מדינות שבראש טבלת המדינות הדמוקרטיות ואין בהן ביקורת שיפוטית המבטלת חוקים אפקטיבית ומי שטוען אחרת טועה". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן