טלי גוטליב במתקפה על רוטמן: "נחרדת מגילוי החולשה"

חברת הכנסת טלי גוטליב תקפה בקבוצת סיעת הליכוד את יושב ראש וועדת חוקה שמחה רוטמן, על הצעתו האחרונה לריכוך הרפורמה המשפטית: "מה נסגר? אנחנו מפלגת שלטון ורוטמן מציע מה שבא לו בוועדת חוקה?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/23 20:03 כו באדר התשפג

טלי גוטליב במתקפה על רוטמן: "נחרדת מגילוי החולשה"
טלי גוטליב, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שחבר הכנסת שמחה רוטמן הודיע היום (א') כי הוא מוכן לשינוי נוסף בוועדה לבחירת שופטים, הביקורת מהליכוד לא אחרה להגיע. חברת הכנסת טלי גוטליב תקפה אותו בקבוצת הוואטספ של הסיעה והאשימה אותו בכניעה, ובזלזול במפלגת השלטון, זאת מכיוון שלא התייעץ איתם לפני ההחלטה.

"רוטמן מציע מה שבא לו"

כך כתבה חברת הכנסת טלי גוטליב בקבוצת הסיעה: "מה נסגר? אנחנו מפלגת שלטון ורוטמן מציע מה שבא לו בוועדת חוקה? אני לא בובה ולא פיון בוועדה הזו. רוטמן ניהל את הוועדה חודשיים ובסופו של דבר נכנע ונחלש באופן מביש".

גוטליב הודיעה כי לא תגיע יותר לוועדת החוקה בענייני הרפורמה: "אני נחרדת מגילוי החולשה של רוטמן. על מה נאבקנו אם לא על רוב בוועדה למינוי שופטים? תסלחו לי, אני פשוט מתביישת. נסיגה וכניעה לבושת כולנו".

שמחה רוטמן בוועדת חוקה

שמחה רוטמן בוועדת חוקה צילום: Erik Marmor/Flash90

רוטמן: "מענה לחשש שהקואליציה תשתלט"

בהודעה שפרסם אמר רוטמן כי הוא מוכן לשינוי נוסף בוועדה לבחירת שופטים. השינוי הוא שמכל מינוי שלישי שתעשה הועדה לשופטי עליון, תהיה חייבת הוועדה גם את אישור אחד מנציגי השופטים ואחד מנציגי האופוזיציה בוועדה.

בשני המינויים הראשונים, תזדקק הוועדה לרוב רגיל של שישה שופטים. "כך מעניקים מענה לחשש שהקואליציה תשתלט על בית המשפט העליון ומצד שני מאפשרת לקואליציה 2 מינויים" אמר רוטמן לאחר ההצעה.