דרמה: רוטמן משנה חוק ברפורמה המשפטית

אחרי שהניסיון של נשיא המדינה יצחק הרצוג להציג מתווה מוסכם נכשל, יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן מציג הבוקר נוסח מרוכך יותר להצעת החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/03/23 12:29 כו באדר התשפג

דרמה: רוטמן משנה חוק ברפורמה המשפטית
שמחה רוטמן,, צילום: Ben Hakoon/Flash90

אם בשבוע שעבר חשבו בקואליציה כי מתווה הנשיא יהיה הבסיס החדש לרפורמה המשפטית, היום (א') הם מבינים שאם יהיו שינויים הם יעשו על ידם ובמעמד צד אחד. יו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת שמחה רוטמן מציג היום שינוי משמעותי ראשון.

השינוי של רוטמן בוועדה לבחירת שופטים

לפי הצעה החדשה שהניח היו"ר ח"כ רוטמן על שולחן הוועדה במהלך הדיון על החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, הרכב השופטים בוועדה יישאר כמו היום - שלושה שופטי עליון - הנשיא ושני שופטי עליון שיבחרו ע"י חבר שופטיו. בניגוד להצעה המקורית שקבעה כי שני השופטים יבחרו בהסכמת שר המשפטים ונשיא העליון. 



רוטמן אמר בדיון שהתקיים הבוקר בועדת החוקה של הכנסת: "הוא מקבל את הביקורת שנשמעה בנושא ומציע כי לגבי בימ"ש העליון – ככל שאנחנו נותנים ליותר אינטרסים ודעות להיות סביב השולחן אנחנו מטייבים את התהליך".

נתניהו: "דיון אמיתי, ענייני והוגן"

ראש הממשלה נתניהו התייחס גם הוא הבוקר לרפורמה ואמר: "צריך להיות דיון אמיתי, ענייני והוגן ברפורמה המשפטית. נשמת אפה של הדמוקרטיה זה האיזון בין שלוש הרשויות - המחוקקת, המבצעת והשופטת. איזון זה הופר בישראל במהלך העשורים האחרונים, כפי שלא קרה בשום מוקרטיה בעולם. 

ועל כן יש היום הסכמה רחבה על הצורך להחזיר את האיזון הנדרש, שהיה קיים במדינה כמעט יובל שנים. לשם כך נבחרנו - וכך נעשה. נעשה זאת בשיקול דעת ובצורה אחראית, באופן שישמור על זכויות היסוד של כל אזרחי ישראל - חילונים ודתיים, נשים, להט"בים, מיעוטים, כולם - בלי יוצא מן הכלל".