אחרי הפיצוץ מול הנשיא: בקואליציה יצטרכו לקבל החלטה מהירה

המגעים מול בית הנשיא התפוצצו כשבליכוד הבינו עד כמה המתווה רחוק מהם, כעת בקואליציה יצטרכו להחליט איזה שינויים הם עושים לבדם, כשנותרו לכנס החורף שבועיים בלבד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/03/23 15:21 כג באדר התשפג

אחרי הפיצוץ מול הנשיא: בקואליציה יצטרכו לקבל החלטה מהירה
נתניהו עם לוין, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

בקואליציה הופתעו אתמול בלילה כשנשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם את המתווה המלא שלו, למרות ששידרו נכונות לפשרה, הציפייה של מפלגות הימין הייתה למתווה בו הצד המנצח נאלץ להתפשר מעט, לא לוותר על כמה מההבטחות הגדולות שלהם כמו שינוי משמעותי.

הקואליציה תבצע שינויים

אחרי שמיהרו לדחות את הצעת הנשיא, בקואליציה מתכוונים לנסח מתווה חדש, עם עצמם. בקואליציה מתכוונים לצמצם מעט את החוקים מכפי שהם נראים היום, בין היתר כשהם נשענים על כך ששום חוק לא נכנס ויוצא מהכנסת בנוסח המקורי, הקואליציה תבצע שינויים, או, "דיוקים" כפי שמעדיפים לומר חברים בקואליציה, ויש להם מעט זמן לגבש הסכמה במה לקצץ.

שמחה רוטמן בוועדת חוקה

שמחה רוטמן - רגע האמת מתקרב צילום: Erik Marmor/Flash90

לחלק מהשינויים כבר הסכימו בקואליציה, לפני שהסיפור עם הנשיא התפוצץ והוא הציג מתווה שאינו לטעמם, שינויים טובים לקואליציה כי יש הבנה ברגע אחרי החקיקה השינויים במערכת המשפט יגיעו לבג"ץ, שם כל מהלך בחקיקת הרפורמה ייבחן בניסיון לפסול את החוקים.

התקווה הגדולה של הקואליציה

כאמור, התקווה הגדולה כרגע היא שהחוקים לא ייפסלו בבג"ץ, מה שיותר קשה לקבל כשאין מתווה שמוסכם על הנשיא או מישהו מהאופוזיציה, בסוף השבוע יצטרכו בקואליציה יצטרכו לקבל החלטה מהירה, איך ממשיכים, כי לכנס החורף נשארו שבועיים של חקיקה בלבד. נכון לעכשיו, ועדת חוקה תתכנס בשבוע הבא כל יום ותמשיך לקדם את הרפורמה המשפטית.

נתניהו נגד מתווה הנשיא