מפתיע: זאת הסיבה שסמוטריץ' מבטל פגישות בחו"ל וחוזר לארץ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שיצא לרצף פגישות בחו"ל, מודיע היום כי הוא מקצר את הביקור ולא יגיע לפנמה לכנס בהשתתפות שרי האוצר של דרום אמריקה - זה מה שגרם לו לחזור

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/03/23 16:40 כב באדר התשפג

מפתיע: זאת הסיבה שסמוטריץ' מבטל פגישות בחו"ל וחוזר לארץ
סמוטריץ', מתנצל על האמירה, צילום: Sraya Diamant/Flash90

לקראת פשרה משמעותית ברפורמה המשפטית? שר האוצר סמוטריץ׳ יחזור הערב לארץ ויבטל את נסיעתו לפנמה לכנס בהשתתפות שרי האוצר של דרום אמריקה. לפי לשכת השר הסיבה שהשר ישוב ארצה היא כדי ללוות את תהליך החקיקה וההידברות ברפורמה המשפטית, מה שיכול לרמוז לפשרה שמתקרבת.

שר האוצר סמוטריץ׳ נפגש עם בכירי הנהלה של Citi Bank

אתמול (ג׳) קיים שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ פגישה עם בכירי ההנהלה הבין לאומית של סיטי בנק, אחד הבנקים הגדולים בארה"ב, במטה הבנק בניו יורק. בפגישה דן השר עם בכירי הבנק בהשלכות של עליות הריבית בעולם על האינפלציה, השווקים ועל יציבות הבנקים בארה"ב, בנושאי השקעות בין לאומיות, שווקים בין לאומיים, ההשפעה של קריסת SVB ו- Signature Bank על יציבות הבנקים, שוק המשכנתאות, השקעות בטכנולוגיה וסקירה על הדינמיקה העכשווית של הכלכלה האמריקאית והבין לאומית.

שר האוצר סמוטריץ׳ אמר בפגישה: "בשבוע האחרון שוק הבנקאות עבר טלטלה, ראינו התערבות של הפד ועדיין מדינת ישראל עוקבת מקרוב על ההשפעות הרוחביות על הבנקים והכלכלות הבינ"ל והישראלית בפרט. כלכלת ישראל חזקה ויחסית קלה לניהול בעיתות משבר. השוק הישראלי והבנקאי הוא שוק קטן ויציב מה שמאפשר גידור סיכונים ושמירה על איתנות השוק הישראלי".