האזהרה של המפלגות החרדיות לקראת הצגת מתווה הנשיא: "זה לא רלוונטי"

נשיא המדינה יצחק הרצוג צפוי להציג בקרוב מאוד את המתווה שלו לשינויים במערכת המשפט, אבל בזמן שבקואליציה מראים נכונות לשינויים, על סעיף אחד במפלגות החרדיות לא מוכנים לוותר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/03/23 14:00 כב באדר התשפג

האזהרה של המפלגות החרדיות לקראת הצגת מתווה הנשיא: "זה לא רלוונטי"
יהדות התורה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

דריכות במערכת הפוליטית: נשיא המדינה יצחק הרצוג מתכוון להציג היום (ד') או מחר את המתווה שלו לרפורמה המשפטית, בניסיון לגשר על המחלוקת החריפה שנוצרה סביב קידום רפורמת רוטמן - לוין, שמקודמת בכנסת.

הנשיא יצחק הרצוג |

הנשיא יצחק הרצוג  צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

גורמים ביהדות התורה: אם לא יהיה פיתרון לבעיה שלנו - זה לא יקודם

בכירים בקוליציה מאותתים כי הם מוכנים לפשרות, גם אם לא יהיה עם מי לדבר בצד השני, אבל המפלגות החרדיות מתעקשות על סעיף אחד, שיעבור בצורה חדה, פסקת ההתגברות שתאפשר לחוקק את חוק הגיוס מבלי שייפסל. 

גורם ביהדות התורה אומר לחדשות כיפה היום: "בסוף הנושא זה חוק הגיוס, ולכן לוותר על פסקת ההתגברות ולא נסכים לפסקת התגברות ברוב של 65 חברי כנסת, זה לא רלוונטי, לכן חזרנו על זה כל הבחירות". גורם אחר במפלגה אמר לכיפה: "אותנו מעניין פסקת ההתגברות, אנחנו רוצים פיתרון לבעיה שבג"ץ פוסל לנו חוקים, זאת הייתה הדרישה שלנו, אם יהיה פיתרון לבעיה שלנו, אחלה, אם לא זה לא יקודם".

מה יעשו באופוזיציה

במפלגות האופוזיציה ממתינים לראות מה יכלול מתווה הנשיא, ברגע שיפורסם הם ידונו ויראו אם הם מוכנים להיכנס למשא ומתן, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר היום לחדשות כיפה: "הנשיא ראוי להערכה על המאמצים שלו, לדעתי עוד פשרה ועוד טלאי זאת גישה לא נכונה.