אחרי לילה סוער: חוק פסקת ההתגברות עבר בקריאה ראשונה

לאחר לילה ארוך של הצבעות, עבר החוק שיאפשר לכנסת לחוקק מחדש חוקים שבג"צ פסל. מוקדם יותר עבר חוק הנבצרות שימנע מהיועמ"שית להוציא את נתניהו לנבצרות | בליכוד נלחצו - למרות ההנחיות, הח"כ לא הגיע להצבעות

חדשות כיפה חדשות 14/03/23 07:38 כא באדר התשפג

אחרי לילה סוער: חוק פסקת ההתגברות עבר בקריאה ראשונה
נתניהו, החוק שיגן עליו עבר בקריאה ראשונה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לילה ארוך בכנסת: זה לקח כמעט לילה שלם, אבל בסופו של דבר בקואליציה יכולים להיות מרוצים כאשר הלילה עברו שני חוקים נפיצים בקריאה ראשונה. אמש (ב') בשעות הערב עבר חוק הנבצרות בקריאה ראשונה ולפנות בוקר היה זה חוק פסקת ההתגברות שעבר בקריאה ראשונה. למרות ההצלחה, בליכוד נרשמו הלילה דקות של חרדה, כאשר חבר הכנסת יולי אדלשטיין לא נכח במליאה למרות ההנחיה המפורשת ש המפלגה.

החרדים לחצו - החוק עבר

לפנות בוקר כאמור, עבר בקריאה ראשונה חוק פסקת ההתגברות. החוק למעשה קובע כי במידה והכנסת תחוקק חוק ובג"צ יפסול אותו, תוכל הכנסת לשוב ולחוקק את החוק ברוב של 61 חברי כנסת. בתחילה, רצו בליכוד לעכב את החוק, אך בלח המפלגות החרדיות, החליטה ועדת השרים לענייני חקיקה לקדם את החוק והלילה כאמור, הוא עבר בקריאה ראשונה.

בני גנץ, תוקף את הקואליציה

בני גנץ, תוקף את הקואליציה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההצבעה על חוקי ההתגברות והנבצרות לא עברה חלק, במהלך הלילה, גילו בליכוד כי חבר הכנסת יולי אדלשטיין אינו נוכח במליאה לאחר שדאג לעצמו להתקזזות. על מנת להעביר את החוק, נדרשת הצבעה ברוב של 61 חברי כנסת ולכן בתחילה חששו בליכוד כי לא יצליחו להשיג את מספר האצבעות הדרוש, לבסוף הצליחו בקואליציה להשיג את הרוב והחוק עבר.

חברי הליכוד במהלך ההצבעות.

חברי הליכוד במהלך ההצבעות. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גנץ תקף: "אתם מבקשים לפרק את הפרויקט הציוני"

"הערב הזה אתם מבקשים כאן לתת כוח בלתי מוגבל לעצמכם", אמר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לאחר ההצבעה. "הונע התהליך לסגירת צבא העם, מראש ממשלה שהוא אח שכול הייתי מצפה שיאבק בזה", הוסיף שר הביטחון לשעבר. "בן גוריון פירק את המחתרות והקים את צה"ל, אתם מבקשים לפרק את הפרויקט הציוני שתמיד שמר על כולנו.