זעזוע בקואליציה: אבי מעוז מאיים להתפטר

לאחר שהתפטר מהממשלה, יו"ר נעם, אבי מעוז, איים כי אם דרישותיו לא יענו אחרי התקציב הוא יפרוש מהקואליציה: "במידה ולא יצלח הדבר - אפעל מהכנסת לטובת הציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/23 15:39 כ באדר התשפג | עודכן בתאריך 13/03/23 16:13

זעזוע בקואליציה: אבי מעוז מאיים להתפטר
אבי מעוז | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, שיגר לפני כשבועיים מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו הודיע על הפסקת תפקידו כסגן שר במשרד ראש הממשלה. בפתח ישיבת הסיעה שהתקיימה היום (ב') איים יו"ר נעם כי אם דרישותיו לא יענו אחרי התקציב הוא יפרוש מהקואליציה.

"במידה ולא יצלח הדבר, אפעל מהכנסת לטובת הציבור"

בפתח ישיבת הסיעה, התייחס מעוז להתפטרותו מהממשלה. "התפטרתי מתפקידי כסגן שר, ולצערי אין עדיין התקדמות באפשרות לחזור, ולכן אני משתדל למלא את שליחותי כח"כ. אמתין עד להצבעה על התקציב בקריאה הראשונה, כדי למצות את המגעים ואת הניסיונות להחזירני לממשלה. במידה ולא יצלח הדבר, אפעל מהכנסת לטובת הציבור". 

נתניהו עם מעוז

נתניהו עם מעוז צילום: הליכוד

בהמשך דבריו, התחייב מעוז כי אם הוא יחזור לתפקידו, הוא ימשיך לקדם את תכניותיו במשרד החינוך. "אני מקווה מאוד שהליכוד יעמוד בהסכמים הקואליציוניים איתנו, כדי שאוכל לשוב ולטפל בין היתר במאגר התכניות החיצוניות של משרד החינוך. במידה ואחזור לתפקידי, אני מתחייב שוב להקים את מערכת שו"ה, ראשי תיבות 'שקיפות ויידוע ההורים', ובמערכת הזאת, ההורים יוכלו לדעת אלו תכנים ואלו עמותות וארגונים מעבירים מערכי לימוד לילדיהם. השקיפות הכרחית במקרה זה".