הישג לסטרוק: נציגי משרדי ההתיישבות ונגב-גליל יתווספו לרשויות התכנון

למרות התנגדות השרה סילמן, ועדת השרים החליטה להוסיף את נציגי המשרדים לרשויות התכנון ובועדות בנגב וגליל, כפי שסוכם בהסכמים הקואליציונים. ראשי המועצות האזוריות תומכים, בחברה להגנת הטבע התנגדו: "אין הצדקה להגדלת הייצוג הממשלתי"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 13/03/23 07:37 כ באדר התשפג

הישג לסטרוק: נציגי משרדי ההתיישבות ונגב-גליל יתווספו לרשויות התכנון
הישג לשרה סטרוק, הובילה את המהלך, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שינויים בוועדות התכנון במדינה: ועדת השרים לענייני חקיקה, העבירה אמש (א') החלטה, לגבי מינוי נציגי משרדי ההתיישבות של סטרוק ונגב-גליל של וסרלאוף בוועדת התכנון ובוועדות הנגב והגליל. את ההחלטה, שעברה כפי שסוכם בהסכמים הקואליציונים, הובילה שרת ההתיישבות סטרוק ולמעשה קובעת רוב לממשלה בוועדות התכנון על פי ארגוני סביבה ופיתוח איזורי.

מי שתמכו במהלך ואף דחפו את השרה סטרוק למהלך, הם ראשי המועצות עצמם. במכתבים ששלחו חלק מהמועצות, הם מביעים תמיכה בהחלטה. במכתב ששלח שי חג'ג', ראש מועצת מרחבים ויו"ר מרכז השלטון האחר בישראל לשרים סמוטריץ' ומלכיאלי (מ"מ שר הפנים) הוא מביע תמיכה במהלך וכותב: "בעשרו האחרון הולך ומתהדק המצור התכנוני על המרחב הכפרי בישראל". מי שעוד תמכו הם אייל בצר, יו"ר מועצת עמק יזרעאל וניצן פלג, ראש מועצת הגליל התחתון.

השרה סילמן, יוביל לעימות מול סטרוק ווסרלאוף

השרה סילמן, התנגדה למהלך צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנגד, מי שהתנגדו למהלך הם ארגוני הסביבה והמשרד להגנת הסביבה והעומדת בראשו עידית סילמן. המתנגדים למהלך טוענים, כי הוספת שני הנציגים יעניקו לממשלה רוב מוחלט בוועדה שתוכל לקבל החלטות על בניה מבלי להתייחס להיבטים הסביבתיים והיבטי תשתיות.

סילמן התנגדה: "יש צורך לאזן עם נציג ציבור שאינו מוטה פיתוח"

בהודעת החברה להגנת הטבע נכתב: "השינוי המדובר, יפגע באיזון המתקיים במערכת התכנון, המורכבת ממספר בעלי תפקידים, המייצגים, כל אחד מהם אינטרסים שונים". השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן אמרה בשבוע שעבר כי "על מנת לתת ביטוי הולם לאינטרס הציבורי-סביבתי, יש חשיבות לשמור על הרכב מוסדות התכנון, כך שעל כל הוספה של נציג ממשלה ממשרדים מוטי פיתוח, יש צורך לאזן עם נציג ציבור שאינו מוטה פיתוח, מגופים ממשלתיים ושאינם ממשלתיים. נמשיך לפעול למניעת החלשת היבטי הסביבה במערכת התכנון המתרחשת בשבועות האחרונים ביתר שאת".