פרסום ראשון בציונות הדתית מקדמים: חוק שמאיים על בכירים פלשתינים במאסר

חבר הכנסת צבי סוכות הניח על שולחן הכנסת תיקון לחוק יישום הסכמי אוסלו, ובו עונשי מאסר של עד 10 שנים לבכירי הרשות הפלסטינית שפועלים בשטח מדינת ישראל ומונעים מכירת קרקעות ליהודים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/03/23 18:26 יט באדר התשפג

בציונות הדתית מקדמים: חוק שמאיים על בכירים פלשתינים במאסר
סמוטריץ' וסוכות, צילום: הציונות הדתית

בדרך לעונשי מאסר לבכירי הרשות הפלסטינית? ח"כ צבי סוכות מהציונות הדתית הגיש לשולחן הכנסת הצעת חוק הקובעת עונשי מאסר לעוברים על סעיפי חוק יישום הסכמי אוסלו, במסגרתו נקבע כי לרשות הפלשתינית אסור לפעול בשטחי מדינת ישראל. 

עד 10 שנות מאסר לבכירים ברשות הפלשתינית

הסיבה להגשת החוק היא שלמרות ההסכם שעליו חתמה הרשות הפלשתינית, במשך השנים מקיימת הרשות הפלשתינית פעילות ריבונית במדינת ישראל, כולל הקמת "משרד השר לענייני ירושלים", ביצוע מעצרים של תושבי ישראל המעורבים במכירת קרקעות ליהודים, גביית מיסים, מעורבות בחינוך במזרח ירושלים, תשלום למשפחות שבניהן מעורבים בטרור ועוד.

בעקבות כך ח"כ צבי סוכות מהציונות הדתית הגיש לשולחן הכנסת הצעת חוק הקובעת עונשי מאסר לעוברים על סעיפי החוק: עונש מאסר של חמש שנים למקיים פעילות בניגוד להוראות החוק, ועונש מאסר של עשר שנים לעובר על החוק תוך הפעלת איומים או בהסתה לגזענות.  בעבר החוק הוגש על ידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. 

צבי סוכות

צבי סוכות צילום: דוברות

"כולל עונשי מאסר"

סוכות מסר: "אנשי הרשות הפלשתינית רומסים ברגל גסה את החוק. לא ייתכן שהם יפעלו בניגוד לחוק ויטילו אימים על תושבי ישראל מתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל. צריך לתת שיניים לחוק המקורי ולוודא כי הוא אכן נאכף, כולל עונשי מאסר לעוברים עליו".