נתניהו תוקף: זה מה שבאמת מעניין את האופוזיציה

ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר מרומא היישר אל ישיבת הממשלה בירושלים, ושלח מסר לאופוזיציה: "קיבלנו מנדט מהציבור, ואת המנדט שלנו אנחנו נממש"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/03/23 13:55 יט באדר התשפג

נתניהו תוקף: זה מה שבאמת מעניין את האופוזיציה
נתניהו, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה לנסיונות להגיע לפשרה ולהפגנות ברחבי הארץ: "אי אפשר להיות בעד שלטון החוק - ולעודד הפרות חוק, אי אפשר להיות בעד ביטחון המדינה ולעודד סרבנות".
 
על המפגינים נגד הרפורמה המשפטית אמר ראש הממשלה: "הם מורידים את הדיון לפסים אבסורדיים.
אי אפשר להיות בעד כלכלת ישראל -ולעודד הוצאת כספים מישראל. אי אפשר להיות בעד שלטון החוק - ולעודד הפרות חוק. אי אפשר להיות בעד ביטחון המדינה - ולעודד סרבנות שתמוטט את ביטחון המדינה. אי אפשר להגיד "אני בעד המדינה" - אבל "אם לא תקבלו את העמדה שלי אני עוזב את המדינה". אין ציונות על-תנאי".
 
נתניהו הוסיף: "והנה האבסורד הכי גדול- בכל דמוקרטיה מתוקנת וחפצתם חיים, הממשלה הנבחרת היא זאת שאחראית על הצבא, על המשטרה, ועל יתר גופי הביטחון. כך זה חייב להיות ואוי לנו אם זה לא יהיה. זה לא רק מעוגן בחוק, זה מעוגן בשכל הישר. אין אף אחד אחר שיקבע מי יפקד על הגופים הללו, מי יוביל אותם, וכיצד יוביל אותם. מישהו אחר, חוץ מהממשלה הנבחרת, יפקד על המאבק נגד איראן? על המאבק נגד הטרור בתוך הארץ? על שמירת החוק והסדר?".

המפגינים חוסמים את איילון

המפגינים חוסמים את איילון צילום: המאבק נגד ההפיכה המשטרית

"מה שמעניין את האופוזיציה זו לא הרפורמה, אלא יצירת אנרכיה"

לסיום אמר ראש הממשלה: "רק לפני ארבעה חודשים הלכנו לבחירות. הממשלה בראשותי קיבלה מנדט ברור מאזרחי ישראל. העובדה שבמשך חודשיים שלמים הקריאות החוזרות ונשנות שלנו להידברות לא זכתה לשום מענה מהאופוזיציה, מוכיחה שמה שמעניין את האופוזיציה זו לא הרפורמה, אלא יצירת אנרכיה והפלת הממשלה הנבחרת.
 
הרפורמה היא רק תירוץ. אני מקווה שאני אתבדה. אני מקווה שיקומו אנשים כנים, ישרים, פטריוטים שאכפת להם מהמדינה, שכן מוכנים להידבר. אבל בכל מקרה, שאיש לא יטעה - קיבלנו מנדט מהציבור, ואת המנדט שלנו אנחנו נממש".