עמית סגל: זה מה שקובי שבתאי ימסור בהצהרה

מפכ"ל משטרת ישראל הודיע כי ימסור הצהרה דרמטית הערב. הפרשן הפוליטי חוזה ששבתאי לא יתפטר מתפקידו למרות הלחצים מבית | השר בן גביר לא יודע מה כוונת המפכ"ל להגיד: "אני מחכה כמו כל עם ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/23 19:38 יח באדר התשפג

עמית סגל: זה מה שקובי שבתאי ימסור בהצהרה
עמית סגל., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הצהרת המפכ"ל: ברקע האירועים הסוערים במשטרת ישראל והדחתו של ניצב עמי אשד, הודיע מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי כי הוא ימסור הערב (ש') בשעה 20:00 "הצהרה דרמטית". ברשת החלו שמועות כלפי כוונותיו של המפכ"ל אבל לפי הפרשן הפוליטי עמית סגל, כוונתו העיקרית של שבתאי לפי גורמים במשטרה היא " לא להתפטר, רק להרחיב על סיפור אשד".

הדברים מגיעים על רקע קריאה של שישה קצינים בכירים במשטרה שקראו למפכ"ל להתפטר מתפקידו. כאמור, שישה קצינים מכהנים בדרגת ניצב, שליש מסגל הפיקוד הבכיר של המשטרה קוראים למפכ"ל שבתאי להתפטר מתפקידו. הניצבים הסבירו ואמרו: "הוא כשל אמש ולכן עליו לעזוב את תפקידו". קריאתם של הניצבים מצטרפת לקריאת בכירי המשטרה בדימוס שקראו למפכ"ל גם הם להתפטר. 

בן גביר מתפוצץ על היועמ"שית: "שמאלנית, מוטה ולא אובייקטיבית"

בתגובה להחלטתה של היועמ"שית להשהות את ההחלטה של בן גביר להדיח את ניצב אשד, השר בן גביר תקף בחריפות וטען כי היא מוטה פוליטית. "לכל מי שלא הבין עד עכשיו, מדובר ביועצת משפטית שמאלנית, מוטה, לא אובייקטיבית, שפועלת מטעם השלטון הקודם, עם אג'נדה פוליטית מובהקת והודעת היועמ"שית מלמדת עד כמה הרפורמה המשפטית חשובה. נלמד את החלטת היועמ"שית ונקבל החלטות בהתאם", מסר בן גביר.