סקר מנדטים סקר מנדטים חדש: גוש נתניהו מתרסק בעוד לפיד רושם הישג מרשים

על פי סקר מנדטים חדש, הממשלה הנוכחית הולכת ומאבדת תמיכה בעוד מפלגתו של ראש האופוזיציה והמחנה הממלכתי רושמות הישגים מרשימים על חשבון הליכוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/23 21:08 יב באדר התשפג

סקר מנדטים חדש: גוש נתניהו מתרסק בעוד לפיד רושם הישג מרשים
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חודשיים מאז הוקמה הממשלה בראשותו של בנימין נתניהו, עומדת הרפורמה במערכת המשפט של שר המשפטים, יריב לוין ויו"ר ועדת חוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, במרכז השיח הציבורי. למרות מאמצי תיווך של הנשיא, יצחק הרצוג והניסיונות להניע תהליך של הידברות, כרגע כל צד מתבצר בעמדתו

על פי סקר שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס עבור ערוץ 13, גוש ממשלת נתניהו מתרסק, והליכוד יורד ל-28 מנדטים בלבד. מפלגתו של ראש האופוזיציה, יאיר לפיד רושמת הישג מרשים ועולה ל-27. מפלגת הציונות הדתית יורדת ל-12 מנדטים.

סקר ערוץ 13 שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס:

הליכוד - 28
יש עתיד - 27
המחנה ממלכתי - 14
ציונות דתית - 12
ש"ס - 9
יהדות התורה-  7
העבודה-  6
ישראל ביתנו - 6
רע"ם  -6
חד"ש תע"ל 5

הליכוד והציונות הדתית מאבדות את כוחן

כאמור, על פי תוצאות הסקר, הליכוד מוביל עם 28 מנדטים אך יורד במספרם לעומת 32 שקיבל בבחירות האחרונות, את המנדטים הוא מאבד מנדטים למפלגת יש עתיד שמתחזקת ועולה ל-27,  ולמחנה הממלכתי  שעולה ל-14. הציונות הדתית נחלשות גם הן ויורדות ל-12 לעומת 14 מנדטים שקיבלו בבחירות האחרונות.

יאיר לפיד |

יאיר לפיד | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מפלגת ש"ס, שקיבלה בבחירות האחרונות 11 מנדטים, יורדת ל-9, בעוד יהדות התורה שומרת על כוחה ומקבלת 7 מנדטים. כך גם מפלגת ישראל ביתנו נשארת עם 6 מנדטים. הרשימה הערבית המאוחדת מתחזקת במנדט אחד - 6, חד"ש תע"ל נותרת עם 5 מנדטים. מי שעדיין לא עוברות את אחוז החסימה הן מרצ ובל"ד.

תוצאות הסקר לפי גושים:

56 מנדטים לגוש תומכי נתניהו

59 מתנגדי נתניהו

5 חד"ש תע"ל