לפיד מסמן את המטרה הבאה: "נפעל בכנסת, ברחובות, בבתי המשפט"

בפתח ישיבת הסיעה, אומר יו"ר יש עתיד כי "היום בלילה מדינת ישראל תעשה את הצעד הראשון לקראת הפיכתה למדינה לא דמוקרטית". לפיד כבר נערך ליום שאחרי ההצבעה: "נמשיך לפעול בכל הזירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/23 14:58 כט בשבט התשפג

לפיד מסמן את המטרה הבאה: "נפעל בכנסת, ברחובות, בבתי המשפט"
לפיד, מסמן את המטרה הבאה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעוד מספר שעות, תצביע הכנסת בעד שני הסעיפים הראשונים של הרפורמה המשפטית בקריאה ראשונה. בפתח ישיבת סיעת יש עתיד אומר יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כי "היום בלילה מדינת ישראל תעשה את הצעד הראשון לקראת הפיכתה למדינה לא דמוקרטית. הממשלה מעלה להצבעה בקריאה ראשונה שני חוקים לביטול הדמוקרטיה בישראל".

"הם חסמו כל נסיון להידברות"

על נסיונות ההידברות אמר לפיד: "כל הנסיונות להוביל להידברות, של הנשיא הרצוג, של האופוזיציה, של החברה האזרחית, אפילו של האמריקאים, נתקלו בסירוב מוחלט. הממשלה מעמידה פנים שהיא מעוניינת בהידברות, אבל זה שקר".
 
לפיד הוסיף: "הם חסמו כל נסיון להידברות בזמן שהם ממשיכים בריצת אמוק לחקיקה חפוזה וחסרת אחריות. לא התקיים דיון אמיתי על הנזק הנורא שייגרם לכלכלה, לפרנסה של כל אחד מאתנו, לא על הסכנות הבטחוניות, לא על העובדה שזה קורע את עם ישראל לגזרים".

ההפגנה בירושלים, נגד הרפורמה

ההפגנה בירושלים, נגד הרפורמה צילום: Shir Torem/Flash90

"נפעל בכל הזירות - בכנסת, ברחובות, בבתי המשפט"

לפיד, כך נראה ויתר על האפשרות של דחיית ההצבעה וכבר מסמן את המטרה הבאה: "התפקיד שלנו הוא לוודא שהם לא יגיעו לקו הגמר. מחוץ לבניין הזה מאות אלפי ישראלים מרימים דגל של ישראל אחרת: דמוקרטית, ליברלית, הגונה והוגנת. מתוך האסון שמתרגש עלינו, צומחת תנועת המונים שמחזירה אותנו למקורות: לערכי מגילת העצמאות, לטוב המשותף".

לפיד.

לפיד. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 
הוא הוסיף: "אנחנו נמשיך לפעול בכל הזירות - פה בכנסת, ברחובות, בבתי המשפט. אנחנו נמשיך לכנס את כל הכוחות שרוצים לשמור על מדינת ישראל ועל עם ישראל. זהו המשבר הפנימי הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל. הוא מחייב אותנו להיות נחושים, הוא מחייב אותנו לפעול יחד. אנחנו נאבקים למען עתיד הילדים שלנו, למען עתיד המדינה שלנו, אין לנו שום כוונה לוותר".