גורמים בליכוד נגד החוק שיעביר לנתניהו מאות אלפי שקלים: "זה לא נכון"

הצעת חוק של חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד קובעת כי נבחרי ציבור יוכלו לקבל תרומות עבור צרכים משפטיים ורפואיים, במקרה היא נתפרה בדיוק למידותיו של נתניהו | גורמים בליכוד תוקפים את ההצעה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/03/23 14:42 יב באדר התשפג

גורמים בליכוד נגד החוק שיעביר לנתניהו מאות אלפי שקלים: "זה לא נכון"
נתניהו, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד מביא היום (א') לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק חדשה ומעוררת מחלוקת, על פי ההצעה, נבחרי ציבור יוכלו לקבל תרומות עבור צרכים משפטיים ורפואיים, כאשר מי שהחוק יעזור לו הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו שמנוע מלקבל מאות אלפי שקלים שגוייסו לתמיכה במשפטו.

"תטיב פיננסית עם אדם אמיד כמו ראש הממשלה"

גורמים בליכוד תוקפים את הצעת החוק ואת העיתוי שלה, ואומרים לחדשות כיפה: "בתקופה של אינפלציה וריבית שיא שחונקת את הזוגות הצעירים ומעמד הביניים זה לא נכון לקדם חקיקה שתטיב פיננסית עם אדם אמיד כמו ראש הממשלה. הכשלון ההסברתי ברפורמה המשפטית נובע בדיוק ממהלכים כאלו".

גם היועמ"שית קבעה כי יש פסול בחוק זה. בחוות דעת של המשנה ליועמ"שית, גיל לימון הוא כותב: "עמדתנו היא כי יש להתנגד להצעה, שכן יש בה כדי להתיר ניצול של התפקיד השלטוני או של המעמד הציבורי של עובד הציבור לשם הפקת טובת הנאה". כזכור, בג"צ הורה לנתניהו להחזיר סכומי כסף גדולים לבן דודו נתן מיליקובסקי לאחר שזה תרם לו סכום גדול לצרכי משפטו.

בית המשפט כזכור, פסק בעבר על נתניהו להחזיר את הכסף שנתרם לו על ידי בן דודו, המיליארדר נתן מיליקובסקי והוא נאלץ להחזיר בהוראת בית המשפט את מלוא הסכום - 270 אלף דולרים. בנוסף, בשנה שעברה גוייסו עבור נתניהו מאות אלפי שקלים למימון משפטו, כסף שהוא לא יכל לקבל.