לאחר עימותים עם המשטרה: מפגינים פרצו לטקס הזיכרון בתל חי

מפגינים שהגיעו לבית הקברות בתל חי בו נערך הטקס הממלכתי למגיני המקום, נתקלו במחסום משטרתי שמנע מהם להיכנס. לאחר עימותים עם המשטרה, פרצו המפגינים לתוך המתחם

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/23 12:42 יב באדר התשפג

לאחר עימותים עם המשטרה: מפגינים פרצו לטקס הזיכרון בתל חי
מפנים מול המשטרה. ארכיון, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

עימות בטקס בתל חי: העימותים בין המשטרה למפגינים נגד הרפורמה נמשכים מזה תקופה והיום הגיעו גם לטקס הממלכתי בכפר גלעדי. מפגינים, מתנגדי הרפורמה הגיעו היום (א') לבית הקברות במקום ונתקלו בשוטרים שחסמו את כניסתם לטקס בו משתתף גם נשיא המדינה. לאחר דקות ארוכות של עימותים, הצליחו לבסוף המפגינים לפרוץ את המחסום המשטרתי ופרצו לתוך בית הקברות.

השנה הכניסה היא רק לרשימה מאושרת מראש

למפגינים שהגיעו למקום, הסבירו השוטרים כי בניגוד לכל שנה אז הכניסה לטקס חופשית, השנה הכניסה היא רק לרשימה מאושר מראש של אנשים. למרות ההסברים, המפגינים סרבו לקבל את הדברים ולאחר מספר דקות הצליחו לפרוץ פנימה.

"ההורים שלנו פה. אתה תגיד לנו לא להיכנס לבית קברות שלנו?" קראו חלק מהמפגינים שנשארו מחוץ לטקס. בסרטונים מהמקום נראים המפגינים כשהם מתיישבים לצד הקברים בבית הקברות וצועקים "דמוקרטיה".

תל חי, העימותים הגיעו לטקס הממלכתי

תל חי, העימותים הגיעו לטקס הממלכתי צילום: Yossi Zamir/Flash 90

יום י"א באדר הוא היום הממלכתי המכונה "יום תל חי" ומידי שנה מתקיים טקס זיכרון ממלכתי לזכר מגיני תל חי ברחבת האריה השואג. מלבד הטקס הממלכתי למגינים, גם בתנועות הנוער מציינים את היום ובמערכת החינוך מציינים גם כן את גבורתם של מגיני תל חי

נתניהו נגד חוסמי הכבישים

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (א') תקף ראש הממשלה את המפגינים שחסמו אמש צירים בתל אביב. נתניהו השווה את זה לתקופת ההתנתקות אז חסימת כבישים נחשבה לעבירה חמורה: "בהתנתקות חסימת כבישים היתה עבירה כה חמורה, שמני מזוז אמר שצריך לגזור עליה עד 20 שנות מאסר. לכן נערים רבים בני 14 שרק חשבו לחסום כבישים נעצרו עד לתום ההליכים" אמר נתניהו.