דיווח: יריב לוין איים להתפטר לפני נאומו של נתניהו

לאחר נאומו של נתניהו אמש, בו האשים את המפגינים באנרכיה הופנו נגדו האשמות. אבל מאחורי הקלעים הדברים נראו אחרת כאשר נתניהו שקל להצהיר על עצירה ברפורמה. שר המשפטים איים ונתניהו חזר בו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/23 20:43 ט באדר התשפג

דיווח: יריב לוין איים להתפטר לפני נאומו של נתניהו
נתניהו ולוין, שר המשפטים איים בהתפטרות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לוין איים בהתפטרות: ביקורות רבות הוטחו אמש (ד') על ראש הממשלה נתניהו לאחר שכינס מסיבת עיתונאים בה תקף את המפגינים מתנגדי הרפורמה ואף השווה את הדבר להתנתקות וטען כי "המאבק הזה לא חצה קווים אדומים. לא ראינו אז את מה שאנחנו רואים היום". אך הערב מתברר, כי הדרמה האמיתית הייתה מאחורי הקלעים כששר המשפטים איים להתפטר.

לוין איים להתפטר, נתניהו חזר בו 

בדיווח של העיתונאי ספי עובדיה ב"חדשות 13" נטען כי ראש הממשלה הגיע אמש למסיבת העיתונאים כשהוא מתכוון לבשר על עצירת החקיקה על הרפורמה המשפטית בשבוע הבא, זאת על מנת לאפשר הידברות עם מתנגדי הרפורמה. אך בזמן שלפני ההצהרה של נתניהו, העביר שר המשפטים יריב לוין מסר לפיו במידה וראש הממשלה יעצור את החקיקה אפילו ליום אחד, הוא יתפטר מהממשלה. לאחר האיום, נתניהו חזר בו. לשכותיהם של השנייים מכחישות את הדברים.

נתניהו

נתניהו צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

במקום דחיית הרפורמה, תקף נתניהו את המפגינים

נתניהו, כאמור, תקף נתניהו את המפגינים ואמר: "זכות ההפגנה היא ערך יסוד בדמוקרטיה, אבל חופש ההפגנה איננו חופש לעצור את המדינה. מי שאמר את זה לפני 20 שנה הוא נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק. זה היה נכון אז וזה נכון גם היום. חופש ההפגנה איננו רישיון לדרדר את המדינה לאנרכיה, לתוהו ובוהו, כי מדינה ריבונית לא יכולה לסבול אנרכיה".

ההפגנה בתל אביב

ההפגנה בתל אביב צילום: Erik Marmor/Flash90