ביהדות התורה דרוכים: "נתניהו שוכח מי העביר לו 40 מיליון למעונות"

לאחר שהתחייב לספק עד הבוקר תשובות בנוגע לתקציבים החסרים בחינוך החרדי, ביהדות התורה טרם שמעו מנתניהו ומתחילים להחריף את הטון. גורם במפלגה אומר ל-"חדשות כיפה" כי ראש הממשלה "מפר את ההסכמים וההתחייבויות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/23 20:08 ט באדר התשפג

ביהדות התורה דרוכים: "נתניהו שוכח מי העביר לו 40 מיליון למעונות"
יהדות התורה, נתניהו טרם חזר עם תשובות, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מתיחות בקואליציה: לפני שבוע אישרה הממשלה את תקציב המדינה לשנתיים הבאות על מנת להעביר את דיוני התקציב לכנסת. אך למרות שהתקציב עבר בממשלה, לא כל הגורמים בקואליציה מרוצים מהתציב שעבר. אחת המאוכזבות היא מפלגת יהדות התורה שהייתה אמורה על פי ההסכמים הקואליציונים לקבל סכומים גבוהים יותר עבור החינוך החרדי. על פי גורמים במפלגה, נתניהו התחייב לחזור עם תשובות אתמול בלילה או לכל המאוחר היום (ה') בבוקר, מה שעוד לא קרה.

נתניהו

נתניהו, צרות בקואליציה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הוא שוכח מי העביר לו 40 מיליון שקל למעונות"

גורם במפלגה אומר לחדשות כיפה כי במפלגה מאבדים סבלנות. "זאת חוצפה גדולה, הוא מפר את ההסכמים וההתחייבויות. הקואליציה אינה חד צדדית ושיחפש אותנו אחר כך בכנסת" אומר אותו גורם ומוסיף: "הוא שוכח מי העביר לו 40 מיליון שקל למעונות ראש הממשלה בוועדת כספים, גפני לא פראייר".

מוקדם יותר השבוע, כבר היה ברור שישנה מתיחות בין יהדות התורה וראש הממשלה סביב סוגיית התקציב לחינוך החרדי. כבר אז ביהדות התורה זעמו על גרירת הרגליים וגורם במפלגה אמר לחדשות כיפה כי "היחסים בין נתניהו וגפני רעועים". נתניהו הבטיח כי הוא עצמו יטפל בנושא ויביא לפתרונו אך לא הושגו הסכמות בנוגע לכסף שיגיע לחינוך החרדי.

משה גפני, מתיחות בקואליציה

משה גפני, מתיחות עם הליכוד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מקלב כועס: ההבטחה עדיין לא מומשה

מלבד הזעם הנוגע לפערים בנושא תקצוב החינוך החרדי,  וישנם פערים גם בתחבורה הציבורית. לחדשות כיפה נודע כי ישנו פער נוסף שמביא למתיחות משמעותית. מדובר ברשות לפיתוח כלכלי-חברתי של המגזר החרדי שהובטחה לסגן השר אורי מקלב מיהדות התורה, אבל הסמכויות עדיין לא הגיעו לידי מקלב, וחודשיים להקמת הממשלה עדיין לא התקבלה החלטת ממשלה בנושא.

מקלב וגפני. הביאו לאישור השרים את הצעת החוק

מקלב וגפני. הביאו לאישור השרים את הצעת החוק צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

"יש הסכמים ברורים וביבי אלוף העולם בלבגוד בסיכומים"

גורמים ביהדות התורה מספרים בשיחה עם חדשות כיפה כי הנושא גורם לזעם של מקלב על נתניהו, על פי הגורמים, "יש הסכמים ברורים וביבי אלוף העולם בלבגוד בסיכומים". עוד הוסיפו במפלגה כי מדובר רק בנושא אחד מתוך לפחות שישה נושאים שהובטחו לנו אבל נתניהו לא מקיים.