ביהדות התורה זועמים: "היחסים בין נתניהו וגפני מאוד רעועים"

על רקע ההבנה ביהדות התורה, כי תקציבי החינוך החרדי בתקציב הקרוב יהיה נמוכים ממה שסוכם בהסכמים הקואליציונים, גורם ביהדות התורה אומר לחדשות כיפה כי היחסים עם ראש הממשלה רעועים. אמש שקלו להחרים את הדיון בכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/23 11:09 ז באדר התשפג

ביהדות התורה זועמים: "היחסים בין נתניהו וגפני מאוד רעועים"
משה גפני, מתיחות בקואליציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מתיחות בקואליציה: ביהדות התורה זועמים. במהלך הדיונים על ההסכמים הקואליציונים, אחת הדרישות העיקריות של יהדות התורה, נגעה בנושא תקציבי מוסדות הלימוד החרדיים. עתה, לאחר שהתקציב הוצג לשרים ועבר בישיבת הממשלה, מבינים במפלגה כי התקציב יהיה נמוך משמעותית ממה שסוכם.

כזכור, ביום שישי האחרון, שעות לפני כניסת השבת, הצביעו שרי הממשלה על תקציב המדינה לשנים 2023-2024 ואישרו אותו בממשלה. למרות ההצבעה, תקציבים רבים שאושרו, היו כלליים בלבד ולא סוכמו על הסוף וביהדות התורה הבינו כי התקציב שדרשו למוסדות החינוך כלל לא ודאי.

"היחסים בין נתניהו וגפני רעועים"

המשבר בקואליציה נתגבר על רקע זעמה של יהדות התורה וגורם במפלגה אומר לחדשות כיפה כי "היחסים בין נתניהו וגפני רעועים". נתניהו הבטיח כי הוא עצמו יטפל בנושא ויביא לפתרונו אך עד לשעה זו טרם הושגו הסכמות בנוגע לכסף שיגיע לחינוך החרדי.

נתניהו, גפני וגולדקנופף

נתניהו, גפני וגולדקנופף, משבר עם המפלגות החרדיות. צילום: Flash90

במפלגת יהדות התורה שקלו אמש להגביר את הלחץ על נתניהו ובדומה למפלגת עוצמה יהודית, להחרים את הדיון המיוחד בכנסת בהשתתפות ראש הממשלה. במפלגה אף שקלו לפרסם הודעה פומבית האומרת שאי אישור התקציב מהווה הפרה של ההסכמים הקואליציונים, אך חזרו בהם לבסוף לאחר שסביבת ראש הממשלה הבהירה כי פרסום שכזה עלול להיות בלתי הפיך מבחינת הממשלה.

"המגמה שחשבה שאפשר לדכא את המגזר החרדי ברוך השם הסתיימה"

הדבר העיקרי עליו מתעקשים ביהדות התורה הוא נושא השוואת תקציבי החינוך החרדי לתקציב החינוך הרגיל. בנושא הזה אמר בעבר השר חיים ביטון, שר במשרד החינוך כי "אני אומר לכם בצורה חד-משמעית - ההתנהלות בישראל והמגמה שחשבה שאפשר לדכא את המגזר החרדי ברוך השם הסתיימה. אנשים הבינו שהציבור החרדי גדל ובמקום להרוג אותו אפשר לחבק אותו". 

השר חיים ביטון - עורר מהומה

השר חיים ביטון - עורר מהומה צילום: Yonatan Sindel/Flash90