במערכת הפוליטית מגיבים למצור על שרה נתניהו: "אנרכיסטים פריווילגים"

במשך מספר שעות, צרו מאות מפגינים על מספרה בה שהתה שרה נתניהו וסרבו לתת לה לצאת. נתניהו תקף את המפגינים וראשי האופוזיציה קראו למפגינים לסגת | יאיר גולן גיבה את המפגינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/23 23:16 ח באדר התשפג

במערכת הפוליטית מגיבים למצור על שרה נתניהו: "אנרכיסטים פריווילגים"
גנץ | , צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

סערת המצור על שרה נתניהו: אירוע חמור במיוחד קרה הערב בשולי המחאה הגדולה נגד הרפורמה המפשטית, כאשר מאות מפגינים צרו על מספרה בה שהתה אשת ראש הממשלה שרה נתניהו וסרבו לתת לה לצאת. נתניהו, ששהתה במספרה במשך כמעט ארבע שעות, חולצה לבסוף לאחר שכוחות משטרה גדולים הגיעו למקום.

לפיד וגנץ מגנים

בתוך כך, במערכת הפוליטית מגיבים בתקיפות לאירועים כשגם ראשי האופוזיציה גינו את המפגינים וקראו להם לתת לרעיית ראש הממשלה לצאת מהמקום בבטחה. יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד כתב בטוויטר: "קורא למפגינים בכיכר המדינה לאפשר לשרה נתניהו לצאת לביתה. המאבק שלכם ושלנו הוא נגד ההפיכה המשטרית והרס הדמוקרטיה".

שרה נתניהו, המפגינים הגיעו למסרפה שלה

שרה נתניהו, המפגינים הגיעו למסרפה שלה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לאירוע ואמר: "פעילי האנרכיה בהנהגת לפיד ממשיכים לחצות קווים אדומים. כרגע הם צרים ומאיימים על רעייתי בתל אביב. אני קורא ללפיד ולאופוזיציה להפסיק זאת מייד ולגנות מעשה מביש זה שלא היה כדוגמתו".


 

"נמשיך לפעול ביחד, במגוון דרכים חוקיות"

גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כתב על האירוע: "אני קורא למפגינים בכיכר המדינה - תנו לאשת רה"מ לחזור לביתה ואתם המשיכו להניף את הדגלים ולהשמיע את זעקתנו הצודקת. נמשיך לפעול ביחד, במגוון דרכים חוקיות כדי לעצור את ההפיכה המשטרית". בניגוד אליהם, חבר הכנסת לשעבר יאיר גולן, תמך במפגינים ואף העלה סרטון מהמקום בו הוא תומך בהפגנה.

מפגינים מול המספרה של שרה נתניהו

מפגינים מול המספרה של שרה נתניהו צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר תקף את המפגינים וכתב: "חבורת אנרכיסטים פריבילגים שלא מצליחים להשלים עם הפסד צורב בבחירות ואיבוד השלטון, צרים על אשת ראש הממשלה ולעזאזל חופש התנועה. דמוקרטיה, עלאק. מגבה את המשטרה לפעול במהירות וככל הנדרש, כדי להגן על חייה".

"הגיע הזמן להחיל את שלטון החוק על אלה שמדברים בשם שלטון החוק"

גם שר המשפטים תקף בחריפות את המפגינים וכתב: "המצור על רעיית ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו הוא מטורף וחסר תקדים. מי שחשב שהאנרכיה תיעצר בחסימות כבישים ובקפיצה על שולחנות בכנסת, גילה הערב שכשמאפשרים אלימות והפרות סדר זה לא נעצר בזה. הגיע הזמן להחיל את שלטון החוק על אלה שמדברים בשם שלטון החוק, אבל רומסים את החוק ואת זכויות הפרט של כל מי שלא חושב כמוהם".

השר בן גביר, מכנס הערכת מצב דחופה

השר בן גביר, "חבורת אנרכיסטים פריבילגים" צילום: Yonatan Sindel/Flash90