פרסום ראשון צרות בקואליציה: עוד שותף בממשלה כועס על נתניהו

המשבר מול יהדות התורה נמשך. לא רק סוגיית תקציבי החינוך מזעזעת את הקואליציה - סגן השר אורי מקלב לא מקבל את שהובטח לו בהסכמים הקואליציוניים ולפי גורמים במפלגה הוא כועס על ראש הממשלה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/03/23 09:07 ט באדר התשפג

צרות בקואליציה: עוד שותף בממשלה כועס על נתניהו
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם ההתקדמות בבניית תקציב המדינה לשנים 2023-2024 נרשמות מתיחויות בקואליציה סביב חלוקת הכספים. המשבר המשמעותי ביותר נרשם נכון לבוקר זה (ה') מול מפלגת יהדות התורה, שם טוענים שנתניהו מפר שורה של התחייבויות המופיעות בהסכם הקואליציוני.

מקלב כועס: ההבטחה עדיין לא מומשה

עיקר הזעם נוגע לפערים בנושא תקצוב החינוך החרדי ותחבורה ציבורית, אבל לחדשות כיפה נודע כי ישנו פער נוסף שמביא למתיחות משמעותית. מדובר ברשות לפיתוח כלכלי-חברתי של המגזר החרדי שהובטחה לסגן השר אורי מקלב מיהדות התורה, אבל הסמכויות עדיין לא הגיעו לידי מקלב, וחודשיים להקמת הממשלה עדיין לא התקבלה החלטת ממשלה בנושא.

מקלב וגפני. הביאו לאישור השרים את הצעת החוק

מקלב וגפני. צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

גם בשאלת תקציב הרשות צופים ביהדות התורה לקיצוץ משמעותי בניגוד למה שהובטח בהסכמים הקואליציוניים, בזמן שבכל המשרדים שומרים על התקציב אצלנו רוצים לקצץ באופן משמעותי אומרים ביהדות התורה. 

"יש הסכמים ברורים וביבי אלוף העולם בלבגוד בסיכומים"

גורמים ביהדות התורה מספרים בשיחה עם חדשות כיפה כי הנושא גורם לזעם של מקלב על נתניהו, על פי הגורמים, "יש הסכמים ברורים וביבי אלוף העולם בלבגוד בסיכומים". עוד הוסיפו במפלגה כי מדובר רק בנושא אחד מתוך לפחות שישה נושאים שהובטחו לנו אבל נתניהו לא מקיים.

אתמול אמור היה נתניהו להחזיר תשובות לחברי הכנסת של יהדות התורה בנוגע לסוגיות שבמחלוקת אבל נכון לשעת כתיבת שורות אלו טרם ידוע על התקדמות, למרות פגישה בין נתניהו מקלב וגפני שהתקיימה מוקדם יותר השבוע.