ההפגנה בתל אביב דועכת ועוברת לירושלים | המשטרה עצרה 39 מפגינים

לאחר שעות של עימותים, ההפגנה בתל אביב לקראת סיום. המוקד עובר לירושלים שם תיערך הפגנה מול בית ראש הממשלה | המשטרה עצרה 39 מפגינים, 11 פונו לקבלת טיפול רפואי. בן גביר: "משטרת ישראל חייבת להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 01/03/23 16:43 ח באדר התשפג

ההפגנה בתל אביב דועכת ועוברת לירושלים | המשטרה עצרה 39 מפגינים
מפגין נעצר בידי המשטרה, ההפגנה היופם, צילום: Erik Marmor/Flash90

יום השיבוש הלאומי: מובילי המחאות נגד הרפורמה המשפטית, קיימו לאורך כל שעות הבוקר והצהריים הפגנות בכל רחבי הארץ כאשר במוקד הראשי בתל אביב, יצאה ההפגנה משליטה. המפגינים בעיר חסמו מספר צירים מרכזיים והעימות עם המשטרה הדרדר במהירות כאשר המשטרה נעזרת ברימוני הלם, סוסים ועוד אמצעים לפיזור הפגנות על מנת לנסות ולהשליט סדר.

לאורך היום, עצרה המשטרה 39 מפגינים כשעוד 11 מפגינים קיבלו טיפול רפואי לאחר שנפגעו. בתוך כך, ההפגנה בתל אביב דועכת לאחר שעות של מהומות כשהמוקד עובר לירושלים, שם תיערך הערב עוד הפגנה מחוץ לביתו של ראש הממשלה.

ההפגנה בתל אביב

ההפגנה בתל אביב צילום: Erik Marmor/Flash90

11 מפגינים פונו לבית חולים, 2 יישארו באשפוז

בית חולים איכילוב עדכן כי למיון בית החולים הגיעו 11 מפגינים. "הפצועים סובלים מחבלות, חתכים, כוויות וחבלות בגוף. פצוע אחד אף הורד לחדר ניתוח. שניים יישארו לאשפוז" נכתב בהודעת בית החולים. בין הפצועים בהפגנה היה גם כתב חדשות 13 רוני שצוצינסקי שפונה לקבלת טיפול רפואי לאחר שנפגע מרימוני הלם שנזרקו בזמן שראיין את אחת המפגינות.

ההפגנה בתל אביב

ההפגנה בתל אביב צילום: Erik Marmor/Flash90

בתוך כך, השר בן גביר גיבה את פעולות המשטרה והגיב לאירועים: "מגבה את שוטרי משטרת ישראל על השימוש באמצעים כדי לפזר את האנרכיסטים שהתפרעו וניסו לחסום את נתיבי איילון. לאורך כל הבוקר המשטרה נהגה עם האנרכיסטים בסבלנות רבה, אך מהרגע שהם חצו את כל הגבולות, פרצו מחסומים וזרקו אותם על השוטרים, יידו אבנים לעבר השוטרים והביאו לאנרכיה, משטרת ישראל חייבת להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לשמור על הסדר הציבורי ועל שגרת החיים של אזרחי ישראל. חופש ביטוי וחופש הפגנה כן, אנרכיה - בשום פנים ואופן לא".

השר בן גביר בחפ"ק יחד עם המפכ"ל

השר בן גביר בחפ"ק יחד עם המפכ"ל צילום: ללא

תיעוד: השלכת חפצים לעבר השוטרים 

על פי הודעת המשטרה, המפגינים השליכו בקבוקים ויידו חפצים לעבר השוטרים, שהפעילו אמצעים לפיזור הפגנות, כולל שימוש במכתזית, ואף עצרו מספר מוחים לאחר שלא נשמעו להוראות השוטרים. חברי הכנסת של העבודה ויש עתיד עזבו את משכן הכנסת בירושלים והגיעו למקום ההפגנה בתל אביב. יו"ר העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי, הודיעה כי בכוונתם לחצוץ בין המפגינים לבין השוטרים.