המצב הביטחוני הוביל למחלוקת קשה בין הליכוד ובין עוצמה יהודית

במליאת הכנסת התקיים דיון מיוחד בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו. מהדיון נעדרו חברי עוצמה יהודית בטענה שמדיניות ההכלה של הממשלה חייבת להשתנות | בכירים בליכוד: "מעשה חסר אחריות". בכירים בעוצמה יהודית: "להלום בטרור ולא להיכנע לו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/02/23 19:31 ו באדר התשפג

המצב הביטחוני הוביל למחלוקת קשה בין הליכוד ובין עוצמה יהודית
נתניהו ובן גביר | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בסיום ישיבת עוצמה יהודית שהתקיימה הבוקר (ב') באביתר, הודיעו חברי הסיעה כי לא יגיעו לדיון והצבעה של 40 החתימות במליאת הכנסת. בעוצמה יהודית הסבירו כי מדיניות ההכלה של ראש הממשלה ושר הביטחון חייבת להשתנות, ולא ניתן יהיה לנהל מדיניות עצמאית בלי לשתף את השותפות הבכירות. הערב נראה כי המחלוקת בנושא רק החריפה.

בכירים בליכוד הגיבו הערב להיעדרות של בן גביר וחברי מפלגתו מההצבעה במליאה: "מעשה חסר אחריות נגד ממשלת ימין. כשיש הצבעה של השמאל נגד ממשלת ימין - כולם מתייצבים".

בכירים בעוצמה יהודית, מסרו בתגובה: "מדיניות ההכלה של נתניהו והליכוד מאז הוקמה ממשלת הימין היא מעשה חסר אחריות. כשיש טרור של מחבלים נגד ישראלים - ישראל צריכה להלום בטרור ולא להיכנע לו".

אם לא די בכך לממשלה, אמיר אטינגר דיווח הערב ב"ישראל היום" כי אבי מעוז שוקל להתפטר מתפקידו כסגן שר ורוצה לחזור לכהן כחבר כנסת. יו"ר סיעת נעם כועס על כך שלא קיבל את המגיע לו על פי ההסכמים הקואליציוניים. 

בן גביר לנתניהו: אשר את שהייתם של המתיישבים באביתר

מוקדם יותר, השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר, שלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו קרא ודרש מראש הממשלה לפעול ביד קשה מול הטרור ולהפוך את אביתר ליישוב קבע. השר פתח וטען כי מול הטרור יש לנהוג ביד קשה, וציין בחיוב את הצעת חוק עונש מוות למחבלים. "התגובה לפיגוע חייבת להיות קודם כל יד קשה מול הטרור, כך למשל הצעת חוק עונש מוות למחבלים שעברה אתמול בוועדת שרים לענייני חקיקה, וכאן המקום להודות לך על כך", אמר בן גביר.

מכתב ששלח איתמר בן גביר לראש הממשלה

מכתב ששלח איתמר בן גביר לראש הממשלה | צילום: דוברות בן גביר

 בן גביר קורא להרגעת הרוחות: "אסור לקחת את החוק לידיים"