דיון 40 החתימות נתניהו: "נוכל להגיע להסכמות" | לפיד: "קחו פסק זמן ונלך לנשיא"

עוצמה יהודית לא משתתפת בדיון המיוחד שיזמה יש עתיד בטענה שמדיניות ההכלה של ראש הממשלה ושר הביטחון חייבת להשתנות | ליברמן תקף את נתניהו: "אתה מתחנן לאבו מאזן ומנסה לשחד אותו כדי לקנות שקט"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/02/23 17:10 ו באדר התשפג

נתניהו: "נוכל להגיע להסכמות" | לפיד: "קחו פסק זמן ונלך לנשיא"
נתניהו במהלך הדיון המיוחד | , צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עוצמה יהודית קיימה הבוקר (ב') ישיבתה השבועית ביישוב אביתר. עם סיום הישיבה, חברי הסיעה הודיעו כי לא יגיעו לדיון והצבעה של 40 החתימות שמתקיים בכנסת. לדבריהם, מדיניות ההכלה של ראש הממשלה ושר הביטחון חייבת להשתנות. סיעת יהדות התורה הודיעה גם היא שלא תנכח בדיון בשל "אי כיבוד ההסכם הקואליציוני" סביב התקציב. דיון 40 חתימות כונס לאחר דרישת מפלגת יש עתיד, בשל הרפורמה המשפטית ומשתתף בו כמחויב בחוק ראש הממשלה בנימין נתניהו. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "תעצרו את החקיקה המטורפת הזו".

שרי הממשלה הערב |

הקואליציה הערב | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

נתניהו: "משוכנע שעם רצון טוב נוכל להגיע גם להסכמות"

לאחר שסיימו הדוברים מהאופוזיציה ומהקואליציה לנאום, עלה על הדוכן שבמליאה, ראש הממשלה נתניהו. תחילה הוא שלח תנחומים למשפחת יניב מהר ברכה, על הירצחם של הבנים והאחים הלל ויגל. שניהם היו תלמידי ישיבות הסדר, אוהבי העם, אוהבי המדינה, אוהבי הארץ. מלח הארץ". 

נתניהו עדכן כי הממשלה פועלת נגד הטרור בכל האמצעים: סיכול, פעילות מבצעית, ענישה, וגם חקיקה: חוק גירוש משפחות מחבלים, וקידום חוק עונש מוות למחבלים – דברים שלא היו עד עכשיו. "במקביל אנחנו מסדירים יישובים שלא הוסדרו במשך שנים. אנו בונים עוד אלפי בתים, ומוכיחים לאויבינו שהם לא יעקרו אותנו מארצנו. וזאת התשובה שלנו לטרור: להלום בטרוריסטים, להלום במחבלים, ולהעמיק את שורשינו בארצנו. אבל שוב - זה התפקיד שלנו, של הממשלה, ושל זרועות הביטחון". 

נתניהו גינה את פעולות הנקם וההרס שנראה בחווארה: "עם כל הלהט והיצרים, אין שום מקום לאנרכיה, ולא נשלים עם אנרכיה. לא נקבל מציאות שבה איש הישר בעיניו יעשה: הצתת בתים, שריפת מכוניות, פגיעה בכוונה תחילה בחפים מפשע. זהו בדיוק מה שאויבינו רוצים לראות: אובדן שליטה ומעגל אינסופי של דם ואש ותמרות עשן". 

על המחלוקות בשל הרפורמה, אמר: "חברי הכנסת, אני אומר זאת גם לתומכי הרפורמה וגם למתנגדיה, ובייחוד לכל יושבי הבית הזה. כולנו אוהבים את המדינה. לכולנו יש רק בית אחד, ולכולנו יש רק מדינה אחת. יש דרך אחת להוריד את גובה הלהבות בתוכנו, והדרך הזאת היא לעשות דבר פשוט: להתחיל לדבר. בשביל לדבר צריך להיכנס לחדר אחד ולדבר. אני משוכנע שעם רצון טוב נוכל להגיע גם להסכמות".

נתניהו מסיים לנאום, לפיד עולה |

נתניהו מסיים לנאום, לפיד עולה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לפיד: "הממשלה היא היצרנית העיקרית של כאוס וטירלול"

יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, לפיד, אמר: "בכל 36 הממשלות שקדמו לכם, בכל פרלמנט בעולם הדמוקרטי, המצב הבסיסי הוא שהממשלה מעוניינת שיהיה שקט ויציבות, והאופוזיציה מנסה לייצר מהומה ובלאגן. רק כאן זה להיפך. הממשלה היא היצרנית העיקרית של כאוס וטירלול, והאופוזיציה מנסה לשמור על המדינה".
 
"אנחנו לפני הרמדאן, כבר עברנו תחת הממשלה שלכם את הפיגועים הגדולים ביותר מזה עשר שנים לפחות, השקל מתרסק, יוקר המחיה עולה בטירוף, היחסים עם האמריקאים מתפרקים, ומה שמעניין אתכם זה לא לנהל מדינה, אלא לרוץ קדימה עם חקיקה שמפרקת מבפנים את המפעל הציוני".
 
לסיום הוא אמר: "תעצרו את החקיקה המטורפת הזו. קחו פסק זמן. נלך לנשיא. בינתיים תעשו סדר בממשלה שלכם. תרחיקו את המשוגעים ממוקדי הכוח. בעיקר: תפסיקו לקרוע אותנו. נחזור להיות עם אחד".

לפיד נואם |

לפיד נואם | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"הקמת ממשלה עם קיצוניים שמבעירים את השטח"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ פנה בנאומו לנתניהו והזכיר דברים שאמר בנאום בטקס חילופי נשיאי בית המשפט העליון בינואר 2015: "'דמוקרטיה חפצת חיים חייבת להיות חזקה מבפנים וחזקה גם מבחוץ. משום כך, עלינו לבצר בהתמדה את כוחן של הרשויות הדמוקרטיות במדינה, ובראשן מערכת המשפט, שחייבת להיות חזקה ועצמאית. בית המשפט העליון הוא עמוד התווך של הדמוקרטיה הישראלית. יותר מכך, הוא מגדלור של צדק ומוסר שתואם את היותנו חברה שוחרת חופש ומדינה שומרת חוק'.
ומול דברים כל כך נכונים, וכל כך מנוסחים - אין לי אלא להבין שמה שאתה עושה היום הוא שקר בנפשך".

בני גנץ במליאה |

גנץ במליאה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

גנץ אמר כי הוא לא חושב שנתניהו מובל: "אתה יכול לעצור את האסון שמתרגש על החברה הישראלית, עוד לא מאוחר לעצור ולהתחיל הידברות מתוך כוונה לעשות תיקונים אמיתיים. תיקונים שיטפלו קודם כל באזרחים – ולא בשרים. שישפרו את המשילות – ולא שישרתו את המושלים. אני קורא לך אדוני ראש הממשלה - הורה ללוין, רוטמן ואנשיך לעצור ולהגיע לנשיא המדינה עוד הערב. עכשיו. אפשר לעשות היסטוריה ולחזק את החברה הישראלית, להימנע מפילוג ופגיעה אנושה בערכי מגילת העצמאות".

ליברמן: "תעזוב אותנו, שחרר ותתפטר"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, האשים את נתניהו: "בחודש האחרון נרצחו 13 יהודים בפיגועים ברחבי הארץ. אתה ראש הממשלה נושא באחריות. אתה מתחנן לאבו-מאזן ומנסה לשחד אותו כדי לקנות שקט. תעזוב אותנו, שחרר ותתפטר. זה הדבר הטוב היחיד שאתה יכול לעשות לטובת מדינת ישראל".