התלמידים לשעבר תקפו את שיקלי - כך הוא הגיב

בוגרי מכינת תבור שלחו מכתב לשר עמיחי שיקלי שייסד את המכינה בה למדו, וביקשו ממנו לסגת מתמיכתו ברפורמה המשפטית. שיקלי פרסם מכתב תגובה לתלמידיו לשעבר: "אני מאמין בכל לבי בצורך ברפורמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/23 13:54 ו באדר התשפג

התלמידים לשעבר תקפו את שיקלי - כך הוא הגיב
עמיחי שיקלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

במכתב שקיבל שר התפוצות והשר לשוויון חברתי עמיחי שיקלי מבוגרי המכינה אותה ייסד, "מכינת תבור", מבקשים ממנו הבוגרים כי יסוג מתמיכתו ברפורמה המשפטית. 318 הבוגרים החתומים על המכתב טוענים כי הרפורמה אינה מייצגת את הערכים עליהם התחנכו במכינתו.

המכתב המלא של התלמידים לשיקלי:

 "דע שעלינו אתה מדבר, וזה כואב לנו"

"אנו כותבים מכתב זה מתוך חשש אמיתי לזהות המדינה ולפגיעה בערכים עליהם חינכת אותנו" כתבו בוגרי המכינה, וביקשו ממנו כנציג ציבור לפעול לעצירת החקיקה. "אנו, שהתחנכנו על פי ה'יאני מאמין' המזוקק שלך כפי שבא לידי ביטוי במפעל חייך", כתבו תלמידיו של שקלי לשעבר, "חושבים שבפועלך האישי ובפועלה של ממשלת ישראל הנוכחית יש סתירה מובהקת של הערכיס עליהם חינכת אותנו". 

לדבריהם רבים מהם מיישמים בימים אלו את שחינך אותם "אמור מעט, ועשה הרבה" ולוקחים חלק פעיל בהפגנות ובמחאות השונות ברחבי הארץ. הבוגרים ביקרו את שקלי, שלטענתם "קורא לאזרחים המוחים מנותקים ואנרכיסטים, מזלזל בכנות דאגתם למדינה, ומטיל ספק במחויבותם לציונות, דע שעלינו אתה מדבר, וזה כואב לנו". 

הפגנות נגד הרפורמה המשפטית

הפגנות נגד הרפורמה המשפטית צילום: תומר ניוברג / פלאש 90

"רגע אחד לא עלה בדעתי לעזוב את הצבא או את הארץ - מצפה מכם לאותו הדבר"

שיקלי הגיב להם במכתב משלו, "אני מאמין בכל לבי בצורך ברפורמה עמוקה ביחסים שבין הרשות השופטת לרשויות המחוקקת והמבצעת", כתב להם בתגובה. שיקלי הוסיף כי "אני פועל בצירים שלי לקידום הדברות, אני מאמין בהידברות, ולמיטב ידיעתי, משיחות עם הגורמים הכי בכירים בתחום - יש נכונות אמיתית מצד הקואליציה להגיע לפשרות מסוימות".

השר ביקר במכתבו את מובילי המחאה "אי אפשר להתעלם מהמסרים האיומים והנוראיים שמגיעים מבכירי מובילי המחאה: מהקריאות לסרבנות של אנשים כמו דן חלוץ ואהוד ברק. מהקריאות לאלימות מפורשת של אהוד אולמרט ורון חולדאי".

הוא שיתף כי היה קצין בצה"ל בתקופת הפינוי מגוש קטיף, ושעל אף הקושי האידאולוגי, "לרגע אחד לא עלה בדעתי לעזוב את הצבא או את הארץ, לפגוע בכלכלת המדינה או להוציא את דיבתה רעה". שיקלי פנה לתלמידיו לשעבר ואמר "אני מצפה מכם לאותו הדבר".