מדינה נוספת צפויה להקים שגרירות בירושלים: "קשר אמיץ"

פפואה גינאה החדשה צפויה להקים שגרירות בירושלים תוך שנה בלבד, וזו תהיה הנציגות הראשונה שלה בישראל | שר החוץ כהן: "עדות נוספת לקשר החם והחשוב בין המדינות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/23 09:24 ה באדר התשפג

מדינה נוספת צפויה להקים שגרירות בירושלים: "קשר אמיץ"
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

עוד מדינה תקים שגרירות בירושלים: שר החוץ אלי כהן שוחח בשבוע שעבר עם עמיתו, שר החוץ של פפואה גינאה החדשה, ג'סטין טקאצ'נקו. כהן וטקאצ'נקו סיכמו על קידום מהלך של פתיחת שגרירות בירושלים למדינת האיים באוקיינוס השקט, כשהמהלך צפוי לצאת לדרך כבר השנה.

נציגות ראשונה בישראל

פפואה גינאה החדשה מעולם לא פתחה שגרירות בישראל וזו צפויה להיות הנציגות הראשונה שלה בארץ. השרים שוחחו על העמקת והרחבת האפשרויות הכלכליות בין שתי המדינות, בעיקר בתחומי החקלאות המתקדמת. שר החוץ של פפואה גינאה החדשה הבטיח כי מדינתו תמשיך לתמוך בישראל בזירות הבינלאומיות.

פפואה גינאה החדשה היא מדינה באוקיאניה הממוקמת בחציו המזרחי של האי גינאה החדשה ואת האיים שבחוף מלנזיה. חלקו המערבי של האי שייך לאינדונזיה, ומורכב מהמחוזות פפואה ופפואה המערבית. בירת המדינה  פורט מורסבי. המדינה היא מדינת האי השלישית בגודלה בעולם.

"תמיכה הגורפת במוסדות הבינלאומיים"

שר החוץ אלי כהן מסר: "אני מודה לפפואה גינאה החדשה על הקשר האמיץ, התמיכה הגורפת במוסדות הבינלאומיים ועל החלטה להקים שגרירות בירושלים. זוהי עדות נוספת לקשר החם והחשוב בין המדינות. אנחנו במשרד החוץ נמשיך לפעול להעברת נציגויות נוספות לעיר ירושלים בירת הנצח של עם ישראל".