בחירות 2022

סקרי מנדטים חדשים מציגים: הליכוד מזנק ומתרסק

ברקע הרפורמה המשפטית והעברת תקציב המדינה, סקר שערך עיתון מעריב צופה מפלה לליכוד ואת נפילת הממשלה. בסקר של דיירקט פולס הליכוד שומר על גודלו והממשלה מגלה יציבות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/02/23 09:15 ג באדר התשפג

סקרי מנדטים חדשים מציגים: הליכוד מזנק ומתרסק
הממשלה, הסקר חוזה מפלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סקר מנדטים חדש: מאז הוקמה הממשלה, עומדת הרפורמה במערכת המשפט של השר לוין וחבר הכנסת רוטמן במרכז השיח הציבורי. למרות מאמצי תיווך של הנשיא והניסיונות להניע תהליך של הידברות, כרגע כל צד מתבצר בעמדתו. ברקע כל זה, בסקר שערך עיתון "מעריב", חווה הממשלה מפלה ויורדת ל-55 מנדטים בלבד, כשהליכוד לבדו מאבד 6 מנדטים. מנגד, בסקר של דיירקט פולס, הליכוד שומר על כוחו והממשלה מגלה יציבות.

על פי הסקר של "מעריב", המתחזקת הגדולה, היא מפלגת יש עתיד שמקבלת בסקר 27 מנדטים ועוקפת את הליכוד במנדט. גם במחנה הממלכתי של בני גנץ מתחזקת משמעותית ועולה על פי הסקר ל-19 מנדטים. ש"ס, למרות הסערות סביבה וסביב ראש מפלגתה אריה דרעי, שומרת על כוחה ומקבלת 10 מנדטים. מנגד, בסקר של דיירקט פולס הליכוד מקבל 31 מנדטים וגנץ מתחזק במעט ומקבל 13 מנדטים כשיש עתיד מקבלת 23 מנדטים.

ישיבת הממשלה, התקציב רחוק מלעבור

ישיבת הממשלה, סקרים סותרים צילום: mit Shabi/POOL

ומה קורה בציונות הדתית? איחוד המפלגות של סמוטריץ' ובן גביר, הביא בבחירות להישג שיא של 15 מנדטים. על פי הסקר של מעריב שתי המפלגות כיום מקבלות 12 מנדטים כאשר עוצמה יהודית מקבלת 7 מנדטים והציונות הדתית מקבלת 5. בסקר דיירט פולס מנגד מקבלות כל אחת מהמפלגות 7 מנדטים. מי שחוזרת על פי סקר מעריב לחיים, היא מפלגת מרצ שעוברת את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים בעוד בסדר דיירקט פולס היא שוב לא עוברת את אחוז החסימה.

התוצאות המלאות של סקר "דיירקט פולס":

הליכוד - 31

יש עתיד - 23

המחנה הממלכתי - 13

ש"ס - 11

יהדות התורה - 8

עוצמה יהודית - 7

הציונות הדתית - 7

ישראל ביתנו - 6

הרשימה המשותפת - 5

רע"מ - 5

העבודה - 5

מרצ - לא עוברת

קואליציה - 64

אופוזיציה - 56

התוצאות המלאות של סקר "מעריב":

יש עתיד -27

הליכוד - 26

המחנה הממלכתי - 19

ש"ס - 10

יהדות התורה - 7

עוצמה יהודית - 7

הציונות הדתית - 5

ישראל ביתנו - 5

הרשימה המשותפת - 5

רע"מ - 5

העבודה - 5

מרצ - 4

קואליציה - 55

אופוזיציה - 65