יום דרמטי בממשלה: ההצבעה על התקציב והאיום של השרים

שרי הממשלה יתכנסו היום במשרד ראש הממשלה בירושלים לישיבה חשובה על תקציב המדינה לשנתיים הקרובות. ביום שישי צפויה הצבעה כשבדרך יהיו לא מעט דרמות. | שרי הממשלה בקרב מאסף על שימור תקציב משרדיהם

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/02/23 09:23 ב באדר התשפג

יום דרמטי בממשלה: ההצבעה על התקציב והאיום של השרים
נתניהו וסמוטריץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה מאשרת תקציב: אחרי למעלה מחודש של הכנות בתוך המשרדים, תקציב המדינה לשנים 2023-2024 מגיע לישיבת הממשלה המכריעה, בשעה 11:00 יגיעו כל שרי הממשלה לישיבת ממשלה בנושא התקציב המדינה שתתקיים במשרד ראש הממשלה בירושלים, נתניהו ימסור הצהרה לתקשורת, ואז יתחיל רגע האמת. 

השר קיש מאיים: "הוא לא יצביע בעד"

שרי הממשלה יציגו בזה אחר זה את עיקרי התקציב של משרדיהם ולאחר מכן ישבו באופן פרטני עם בכירי האוצר. רק באמצע הלילה או ביום שישי בבוקר צפויה ההצבעה עצמה, ובדרך לא מעט דרמות. שר החינוך יואב קיש לא מתכוון להצביע בעד התקציב, "אם לא תהיה הסכמה והשר לא יוכל לממש את המדיניות שלשמה נכנס למשרד הוא לא יצביע בעד", אומרים מקורבים.

שרי הממשלה דורשים להגדיל את תקציב משרדיהם אבל בפועל רבים מהם יצטרכו לקצץ, בנוסף, ההבטחות בהסכמים הקואליציוניים צפויות להתנגש עם קרקע המציאות ובמקרים רבים להיעלם. 

השרים קיש, לוין וקרעי. יום גורלי

השרים קיש, לוין וקרעי. יום גורלי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בן גביר דורש 14 מיליארד, כפי שסוכם

השר לביטחון לאומי צריך על פי ההסכמים לקבל תקציב של 14 מיליארד שקל, אבל להערכת גורמים בממשלה, תקציבו יהיה נמוך יותר. בנוסף, מספר שרים בליכוד נועדו עם נתניהו ובכירים בלשכתו בימים האחרונים במטרה לשמור על תקציב משרדם, חלקם כבר מתעמתים מתחת לפני השטח עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' או פקידי האוצר הבכירים. 

בן גביר וסמוטריץ

בן גביר וסמוטריץ', דורש 14 מיליארד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר יצטרך מצד אחד לשמור על תקציב מאוזן, ומן הצד השני להביא את השרים לשלב ההצבעה כשהם לא מאוכזבים מדי, וחלילה יצביעו נגד התקציב. בנוסף, אחרי אישור התקציב צפוי קיצוץ רוחבי בכל המשרדים באחוז וחצי ואולי אף יותר. אחרי אישור התקציב בממשלה יגיע תקציב המדינה אל הכנסת, שם הוא יאושר במהלך כנס הקיץ.