גלית דיסטל תוקפת את היועמ"שית: "קודם נתניהו ועכשיו תורי"

שרת ההסברה גלית דיסטל ביקשה להעלות קמפיין הסברתי על הרפורמה המשפטית, סורבה ותקפה את היועמש"ית למשרד ראש הממשלה | הסבירה מדוע לא תפר את ההחלטה: "יכול להיות מאסר לצד תשלום של מליונים מכיסי הפרטי"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 22/02/23 19:24 א באדר התשפג

גלית דיסטל תוקפת את היועמ"שית: "קודם נתניהו ועכשיו תורי"
השרה דיסטל, בקשתה סורבה, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ביקשה להעלות קמפיין וסורבה: מאז הוקם משרד ההסברה בראשות השרה גלית דיסטל, טרם סוכם מה יהיו תחומי העבודה של המשרד. על רקע התחלת החקיקה של הרפורמה המשפטית, ביקשה השרה להעלות קמפיין ממשלתי בנושא הרפורמה אותו הגדירה במכתב ששלחה ליועמ"שית משרד ראש הממשלה: "יצירת שיח וקירוב לבבות בעקבות הקיטוב והשסע בעם". לאחר שסורבה בידי היועמ"שית במשרד ראש הממשלה, תקפה בטוויטר וכתבה: "כי אסור לסדוק את מסך השקר שמפרק את העם".

מכתב התשובה של היועמ"שית: "לא נקבעו תפקידי המשרד"

מכתב התשובה של היועמ"שית: "לא נקבעו תפקידי המשרד" צילום: צילום מסך

בקמפיין, ביקשה השרה דיסטל להסביר לציבור את פרטי הרפורמה תוך שהיא מדגישה כי בקמפיין יפורסמו עובדות בלבד הנוגעות לרפורמה במערכת המשפט. במכתבה כותבת השרה דיסטל כי בקמפיין, המשרד ינסה לגשר בין הצדדים ולהביא להרגעת הרוחות.

במכתב תשובה אומרת היועמ"שית במשרד ראש הממשלה, שלומית ברנע פרגו, כי יש מניעים משפטיים להעלאת קמפיין שכזה. בנוסף הזכירה היועמ"שית כי תפקידו וסמכויותיו של המשרד, טרם עודכנו מאז שהוקם. 

שלומית ברנע פרגו, סירבה לקמפיין ההסברה

שלומית ברנע פרגו, סירבה לקמפיין ההסברה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דיסטל מסבירה מדוע לא תפר את ההוראה: "סיכון להעמדה לדין"

השרה דיסטל, הגיבה לתשובה השלילית של היועמ"שית וכתבה בטוויטר: "תעמידו פני מופתעים: לקראת הקמפיין הנרחב שתכננתי להסברת הרפורמה ולמען האחדות, קיבלתי הרגע את תשובת הייעוץ המשפטי: נאסר עלי לפרסם כל מידע עובדתי על הרפורמה. קודם נתניהו ועכשיו תורי. כי אסור לסדוק את מסך השקר שמפרק את העם. רק האליטה תשלוט בשיח הציבורי. אין מקום לאמת. אלחם".

לשאלת אחד מעוקביה, מה עלול לקרות אם תפר את הוראת היועמ"שית, ענתה דיסטל: "חוץ מסיכון להעמדה לדין פלילי שסופו יכול להיות מאסר לצד תשלום של מליונים מכיסי הפרטי - אכן כלום".