בכירים בליכוד זועמים: אין לנו הסברה - דיסטל לא זמינה

היעדר ההסברה בכל הנוגע לרפורמה המשפטית מביא למתיחות במפלגת הליכוד, בכירים במפלגה מאשימים את השרה דיסטל - שעדיין לא קיבלה תקציבים | "אם לא נתעורר אפשר להתחיל לספור לאחור את ימיה של הממשלה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/02/23 12:18 כה בשבט התשפג

בכירים בליכוד זועמים: אין לנו הסברה - דיסטל לא זמינה
גלית דיסטל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרפורמה המשפטית מתקדמת בכנסת, אבל ברחוב היא סופגת לא מעט ביקורת, בכירים בליכוד מודים בשיחות סגורות כי אין קמפיין הסברה אפקטיבי לרפורמה והאופוזיציה מנצלת את המצב ומשתלטת על דעת הקהל. 

בשיחות סגורות שתוכנן הגיע לחדשות כיפה האשימו בליכוד את שרת ההסברה גלית דיסטל במצב ואף טענו כי היא לא זמינה לכלי תקשורת זרים שמסקרים את צעדיה של הממשלה. בישיבת הממשלה האחרונה התעמתו נתניהו ודיסטל על נושא ההסברה, ומול ההאשמות, דיסטל טענה כי היא עדיין לא קיבלה תקציבים על מנת לפעול. 

"הגשנו לאופוזיצה על מגש של כסף את הקמפיין"

גורם אחר בליכוד אמר לחדשות כיפה כי, "הממשלה רצה קדימה עם הרפורמה עם אפס תכנון איך להסביר אותה. עם כל מה שבגצ עשה לימין בעשורים האחרונים היינו אמורים להיות עם תמיכה גורפת בימין ובמרכז. במקום זה הגשנו לאופוזיצה על מגש של כסף את הקמפיין להפלת הממשלה. אם לא נתעורר ונתחיל להסביר לציבור למה הרפורמה הזו ככ נדרשת אפשר להתחיל לספור לאחור את ימיה של הממשלה".

על פי הגורמים גם בלשכת נתניהו מודאגים מהמצב ומפנים אצבע מאשימה אל דיסטל בטענה כי בזמן ששרים אחרים מתראיינים בתקשורת הזרה, דיסטל לא בתמונה. נציין כי גם בלשכת ראש הממשלה ולשכת שר המשפטים אין הסברה אפקטיבית של הרפורמה, מה שמביא לתסכול רב בקרב השרים.