קרעי מאשים: התאגיד פועל בניגוד לחוק בסיקור הרפורמה המשפטית

שר התקשורת שיגר מכתב לתאגיד השידור הציבורי, בטענה שהם מפרים את החוק באופן סיקור הרפורמה המשפטית. השר האשים: "כתבת תעמולה מגמתית המתיימרת להשוות בין הרפורמה המשפטית, לבין הנעשה בפולין ובהונגריה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/23 12:50 א באדר התשפג

קרעי מאשים: התאגיד פועל בניגוד לחוק בסיקור הרפורמה המשפטית
קרעי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי שיגר מכתב לחברי מועצת התאגיד, בטענה כי תאגיד השידור הציבורי מפר את הוראות חוק השידור הציבורי באופן סיקור הרפורמה המשפטית. במכתבו ציין השר מספר דוגמאות מתכני התאגיד בנוגע לרפורמה המשפטית, כפי ששודרו לאחרונה, וטוען שעולה מהם כי התאגיד רומס את חובתו החוקית, ופוגע באינטרס הציבורי בשמו הוא מתיימר לשדר. 

לאור זאת, במכתב שפרסם, דרש השר מחברי מועצת התאגיד למלא את חובתם ולעשות שימוש במשאב הציבורי שהופקד בידיהם באופן שישרת את כלל האוכלוסייה ובאופן שיהיה בו כדי להביא לידי ביטוי את מגוון הדעות בציבור הישראלי.

תאגיד השידור הציבורי

תאגיד השידור הציבורי צילום: Olivier Fitoussi / Flash90

כתבות אוהדות למחאות, כתבות ביקורתיות לרפורמה

לדברי השר קרעי, "פורסמה כתבה אוהדת, ללא שמץ של ביקורת, המסקרת את 'מחאת המילואימניקים', תחת הכותרת 'מספרי ברזל להתפקד'. במהלך שידור הכתבה הופיעה שקופית עם הכיתוב "הטובים נגד ה'טפילים'".

עוד כתבה שתיאר קרעי כמפרה את הוראת השידור הציבורי, היא כתבה שנקראה "דמוקרטיה, סוף" לדבריו זוהי "כתבת תעמולה מגמתית המתיימרת להשוות בין הרפורמה המשפטית המקודמת על ידי הכנסת, לבין הנעשה בפולין ובהונגריה. הכתבים הגדילו לעשות וקשרו בין הרפורמה המשפטית לבין מדיניות השידור הציבורי, באופן המעמיד אותם בניגוד עניינים חמור".

אמירות בזמן השידור ובמהדורות החדשות בעד ההפגנות

השר הציג דוגמא נוספת, "טלי מורנו אמרה בשידור בהתייחס להפגנת השמאל בתל אביב: 'חששנו שההפגנה הזו לא תתממש, אבל הנה זה קורה'. במהלך השידור פוצל המסך לטובת סיקור הפיגוע בירושלים, ועל רקע זה אמרה מורנו בשידור: 'הלב כואב בשני המקומות'"

נוסף לכך, לטענת קרעי, "במהדורות החדשות השעתיות בקול ישראל מכונות המחאות נגד הרפורמה בשם 'המחאות נגד החלשת מערכת המשפט', משל הטענה הפוליטית של המוחים היא אמת מוחלטת", כתב השר והוסיף "גם כאן, מדובר בכינוי שאינו ניטרלי, אלא מבטא בניגוד לחוק את סדר היום של עורכי המהדורה".

ההפגנה בירושלים, נגד הרפורמה

ההפגנה בירושלים, נגד הרפורמה צילום: Shir Torem/Flash90