סמוטריץ והרמטכ"ל תועדו מסתודדים במדרגות הכנסת - הלוי התייחס לדיווח

ברקע הדיווחים כי סמוטריץ' סרב להשתתף בפגישה עם הרמטכ"ל, השניים נפגשו במסדרונות הכנסת | הלוי לסמוטריץ': "היתרון שלי שאני לא רואה תקשורת"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 20/02/23 22:56 כט בשבט התשפג

סמוטריץ והרמטכ"ל תועדו מסתודדים במדרגות הכנסת - הלוי התייחס לדיווח
צילום: צילום מסך מתוך ערוץ הטלגרם של דפנה ליאל

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נפגש הערב (ב') עם הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי במסדרון הכנסת, לאחר שדווח בחדשות 13 לפיו כי סמוטריץ׳ סירב להשתתף בפגישה שכינס ראש הממשלה, בנימין נתניהו עם שר הביטחון, יואב גלנט והרמטכ"ל כדי לדון בסוגיית בסמכויותיו כשר משרד הביטחון בגלל השתתפות הרמטכ"ל.

הרמטכ"ל לסמוטריץ': "היתרון שלי שאני לא רואה תקשורת"

בתיעוד שפורסם לאחר הדיווח, נראה הרמטכ"ל הרצי הלוי משוחח עם השר סמוטריץ' במסדרונות הכנסת ואומר לו כי "היתרון שלי הוא שאני לא רואה תקשורת", בתגובה לדיווח כי יו"ר הציונות הדתית סרב להשתתף בפגישה עמו ועם ראש הממשלה ושר הביטחון.

בתגובה לדיווח של חדשות 13, מלשכתו של סמוטריץ' נמסר כי "השר סמוטריץ׳ מקפיד מאד שלא לערב את הצבא בפוליטיקה. הסמכויות יוסדרו הערב בין השר סמוטריץ לבין ראש הממשלה והשר גלנט. השר סמוטריץ׳ והרמטכ"ל נפגשו מספר פעמים בשבועות האחרונים וקיים שיח פתוח ומצוין ביניהם. כעת, הרמטכ"ל מביא את עמדתו המקצועית בפני ראש הממשלה וטוב שכך, מיד לאחר מכן תתקיים פגישה פוליטית שבה הנושא יוכרע".

הרצי הלוי בכותל |

הרצי הלוי בכותל | צילום: דובר צה"ל

גלנט במסר לסמוטריץ': "הרמטכ''ל כפוף לשר הביטחון"

נזכיר כי בחודש שעבר, בטקס חילופי הרמט"כלים שר הביטחון יואב גלנט, נאם וברך את הלוי לכבוד כניסתו לתפקידו. בין היושבים בטקס החילופים, ישב גם שר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ' ורמז כי הרמטכ"ל יהיה כפוף לשר הביטחון בלבד.

גלנט וסמוטריץ

גלנט וסמוטריץ' | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 "בין סמכות לאחריות במערכת הצבאית עובר מושג יסוד אחד: אחדות הפיקוד. לכל חייל וקצין - מפקד אחד, ומעל כולם הרמטכ''ל, הדרג הפיקודי העליון בצבא, הכפוף לשר הביטחון ונתון למרות הממשלה. מתוקף תפקידי וכמתחייב מן החוק, אפעל כדי שהרמטכ''ל, רב-אלוף הרצי הלוי, יוכל לממש את אחריותו. בתוך כך, אוודא כי לחצים חיצוניים - פוליטיים, משפטיים ואחרים - נעצרים אצלי ולא מגיעים לשערי צה''ל", אמר גלנט