הח"כ הסורר מהליכוד תקף ונתניהו הגיב: "טוב אם היית שואל אותי לפני שאתה מצייץ"

ראש הממשלה הגיב לשגריר ישראל לשעבר באו"ם דני דנון, שהאשים את הממשלה בהתקפלות מול ארצות הברית: "לא הסכמנו לעצור הריסה של בנייה לא חוקית פלסטינית, אבל אמרנו שמטבע ההליכים ייקח קצת זמן עד ההסדרה הבאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/23 16:56 כט בשבט התשפג

הח"כ הסורר מהליכוד תקף ונתניהו הגיב: "טוב אם היית שואל אותי לפני שאתה מצייץ"
פגישת נתניהו ובלינקן, צילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (ב') בתוך ישיבת סיעת הליכוד לשגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שתקף את הממשלה על כך שהודיעה היום לממשלת ארצות הברית כי לא תסדיר יישובים נוספים מלבד תשעת היישובים שהתחייבה להסדיר בתגובה לפיגוע הקשה בשכונת רמות ולזכר הנרצחים.

קיבלנו החלטה מול מדיניות אמריקנית קשה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "היה טוב אם היית שואל אותי לפני שאתה מצייץ להבא. התשובה ההולמת שלנו לטרור זה להלום בטרור ולהעמיק את שורשינו בארצנו. לכן חיסלנו מחבלים ואנחנו פועלים נגד המחבלים וסביבתם, כולל בחוקים שהעברנו כאן בכנסת לגירוש מחבלים".

נתניהו הסביר את החלטת הממשלה להסדיר יישובים על רקע המדיניות האמריקאית "הצד השני זה לנטוע את שורשינו בארצנו. קיבלנו החלטה מול מדיניות אמריקנית קשה להכשיר תשעה יישובים. בשיחות עם בלינקן ואחרים אמרתי שאני הולך לעשות את זה, עוד לפני הפיגועים"

עוד אמר "אמרנו לאמריקנים שאנחנו לא נכשיר בחודשים הקרובים את מה שלא רצינו להכשיר בחודשים הקרובים", והוסיף כי, "לא הסכמנו לעצור הריסה של בנייה לא חוקית פלסטינית, אבל אמרנו שמטבע ההליכים ייקח קצת זמן עד ההסדרה הבאה".

עצוב מאוד שממשלת 'ימין על מלא' מתקפלת מול לחץ חיצוני

כזכור הממשלה התחייבה היום כי מלבד תשעה יישובים שהתחייבה להסדיר בתגובה לפיגוע הקטלני בשכונת רמות לפני כשבועיים, לא תסדיר יישובים נוספים. דנון כתב בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כי, "עצוב מאוד שממשלת 'ימין על מלא' מתקפלת מול לחץ חיצוני ומתחייבת להקפיא את פיתוח ההתיישבות בחבלי מולדת".

דני דנון

דני דנון צילום: יח"צ