הפוליטיקאים מגיבים לחסימת ביתה של גוטליב: "הרמת יד על הדמוקרטיה"

לאחר הניסיונות למנוע מחברי הכנסת לצאת מביתם ולהגיע לכנסת, המערכת הפוליטית מגיבה בחריפות. יו"ר הכנסת אוחנה: " מתועב במיוחד כשעושים זאת לחברת כנסת שהיא גם אמא לילדה עם צרכים מיוחדים" | ראש הממשלה נתניהו גינה את האירועים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 20/02/23 09:54 כט בשבט התשפג

הפוליטיקאים מגיבים לחסימת ביתה של גוטליב: "הרמת יד על הדמוקרטיה"
אמיר אוחנה, "הרמת יד על הדמוקרטיה", צילום: Yonatan Sindel/Flash90      Tags melia knesset birthday israel politics       QUICK RENDITIONS INFO File Size: 3373 Kb Dimensions: 2547 x 1698 px Resolution: 240 ppi Size: 26.96 cm x 17.97 cm Preview

גינוי מקצה לקצה: המערכת הפוליטית סוערת סביב חסימת דרכם של חברי הכנסת הבוקר (ב'). כאמור, מספר מפגינים הגיעו לביתם של חברי הכנסת מהקואליציה וחסמו את דרכם בניסיון למנוע את הגעתם לכנסת על מנת להצביע בעד הרפורמה המשפטית. 

בין היתר חסמו מספר מפגינים את ביתם של חברי הכנסת יואב קיש, שמחה רוטמן, אבי דיכטר וטלי גוטליב. אצל גוטליב נרשמה תקרית מכוערת במיוחד כשהמפגינים הודיעו לה כי היא "במעצר בית" למרות שהסבירה להם, כי היא צריכה להוציא את ביתה האוטיסטית למסגרת.

צפו בתקרית המכוערת מול ביתה של טלי גוטליב:

"הרמת יד על הדמוקרטיה"

יו"ר הכנסת הגיב בחומרה לדברים וכתב: "הניסיון לחסום חברי כנסת מלהגיע לכנסת ולהצביע הוא-הוא הרמת יד על הדמוקרטיה. הדבר מתועב במיוחד כשעושים זאת לחברת כנסת שהיא גם אמא לילדה עם צרכים מיוחדים, המבקשת לקחת את ביתה למסגרת החינוכית. כך לא בונים גשרים, כך שורפים אותם". 

עוד הוסיף אוחנה: "אני מצפה מכל מי שהדמוקרטיה הישראלית באמת יקרה לו לגנות בכל פה את האלימות המבישה הזאת. כל חברי הכנסת שירצו להצביע יגיעו היום לכנסת ואף אדם לא ימנע את האפשרות הזאת". אוחנה פנה למשטרת ישראל ודרש "לא רק להרחיק מיידית כל פורע חוק המרים את ידו על הדמוקרטיה אלא גם להעמידו לדין במלוא החומרה".

טלי גוטליב, חסמו את יציאתה מהבית

טלי גוטליב, חסמו את יציאתה מהבית צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו מגנה את האירועים: "לאפשר לחברי הכנסת להגיע למשכן"

ראש הממשלה נתניהו הגיב וכתב: "כשמפגינים מונעים מנציגי ציבור לבוא ולהצביע בכנסת" כתב נתניהו, "ומאמללים ילדה אוטיסטית, זאת לא מחאה לגיטימית. המפגינים שמדברים על דמוקרטיה, הם אלה שמביאים את קץ הדמוקרטיה כשהם מונעים מנציגי הציבור לממש את זכות היסוד בדמוקרטיה- להצביע. אני קורא למשטרה לפעול מיד ולאפשר לחברי הכנסת להגיע למשכן".

קיש, יו"ר הוועדה

קיש, יו"ר הוועדה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

גם שר החינוך, יואב קיש שכאמור נחסם גם הוא, הגיב וכתב: "הניסיון להשתמש באלימות פיזית כדי למנוע ממני להגיע ולייצג את הציבור שבחר בי בכנסת רק מחזק אצלי את הנחישות לעשות זאת".