שעות לפני ההצבעה על הרפורמה - רוטמן במסר אחרון: "ואיפה אתה היית?"

יו"ר וועדת חוקה יצביע בעוד כמה שעות בהצבעות הראשונות על הרפורמה אותה הוא מוביל בשבועות האחרונים. רגע לפני שזה קורה הוא מתייחס לאחת הטענות שמופנות כלפיו עם מסר אחד: "ד-מו-קרט-יה!"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/23 23:29 כח בשבט התשפג

שעות לפני ההצבעה על הרפורמה - רוטמן במסר אחרון: "ואיפה אתה היית?"
רוטמן, מסר ברור לפני תחילת ההצבעות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שעות לפני ההצבעות: מספר שעות לפני שתתחיל ההצבעה על הרפורמה המשפטית בכנסת, לפני שהפגנת המתנגדים תגיע שוב לירושלים ושחברי הכנסת יתווכחו ביניהם על הרפורמה, יו"ר וועדת חוקה, שמחה רוטמן במסר אחרון עונה לאחת הטענות נגדו. רוטמן, שנמצא בלב סערת הרפורמה, עונה לאלו הטוענים כי ההליך שבראשו הוא עומד, אינו דמוקרטי.

"ואיפה אתה היית כשעברה בכנסת בקריאה ראשונה הצעת חוק שלראשונה בתולדות ישראל הבטיחה נציג לאופוזיציהבוועדה לבחירת שופטים ושימוע פומבי למועמדים בוועדה בכנסת?", כותב רוטמן כשהוא מתכוון להצעת החוק המתייחסת לוועדה לבחירת שופטים, שם יהיה נציג מובטח לאופוזיציה. רוטמן ממשיך ועונה לשאלה שהציג: "אני? הפגנתי בחוץ נגד הדיקטטורה הזו, ודרשתי שמינוי שופטים ימשיך להתנהל בשיטת חבר מביא חבר ובחדרים אפלים".

לאופוזיציה נציג מובטח, אך לקואליציה יש רוב בוועדה

חלק מהמגיבים לרוטמן על הפוסט העלו טענה נגדית לפיה, זה יפה שמעגנים את נציגות האופוזיציה בוועדה, אך במקביל על פי הצעת החוק לקואליציה יהיה רוב מובטח בוועדה. החוק הנוגע לוועדה לבחירת שופטים, הוא אחד מהחוקים עליהם יש את הוויכוח הנוקב ביותר בין המצדדים והמתנגדים לרפורמה.

הנשיא הרצוג, הערב |

הנשיא הרצוג, הצעת פשרה בעניין מינוי שופטים | צילום: חיים צח, לע"מ

כיום, מונה הוועדה תשעה חברים הכוללים: שלושה שופטים, שני שרים, ח"כ מהקואליציה, ח"כ מהאופוזיציה ושני נציגים מלשכת עורכי הדין, דבר שייצר ברוב הפעמים ייתרון ברור לשופטים ולצד השמאלי של המפה הפוליטית. הצעת החוק החדשה רוצה חקבע את הוועדה כך: שלושה שרים, שלושה ראשי וועדות בכנסת (אחד מהאופוזיציה) ושלושה שופטים. בתווך יש לציין, נמצאת הצעת הפשרה של נשיא המדינה הרצוג.