נתניהו נאם והרגיע: שלוש הסיבות לכך שישראל תישאר דמוקרטית

ראש הממשלה נאם בוועידת הנשיאים וניסה להרגיע את הרוחות. בנאומו מנה נתניהו שלוש סיבות לכך שאין חשש מהפיכה משטרית בישראל | נתניהו עקץ את בהרב מיארה: "אחרי הכל, מי אני? אני בסך הכל רק ראש ממשלת ישראל"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 19/02/23 22:19 כח בשבט התשפג

נתניהו נאם והרגיע: שלוש הסיבות לכך שישראל תישאר דמוקרטית
נתניהו, "לא תהייה בישראל מלחמת אחים", צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ניסיון הרגעה: לאחר מכתב היועמ"שית בו התירה לו להגיב לרפורמה על מנת להרגיע את הרוחות ולאחר שהשיב לה כי לא היה צריך את אישורה לכך, נאם הערב (א') ראש הממשלה נתניהו בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודים בארה"ב שנערכה הערב בירושלים. בנאומו, ניסה נתניהו להרגיע את הרוחות ומנה שלוש סיבות לכך שישראל לא עוברת הפיכה משטרית עם חקיקת הרפורמה במערכת המשפט: "לא תהיה מלחמת אחים" הוא אמר.

 

צפו בדבריו של נתניהו בוועידה:

שלושת הסיבות של נתניהו לכך שישראל תישאר דמורקטיה

בפתח נאומו אמר נתניהו: "אולי לא שמתם לב, אך ישראל נמצאת עכשיו בעיצומה של רפורמה משפטית.  רציתי לשוחח אתכם ארוכות על הנושא הזה, ולהסביר לכם מדוע אינכם צריכים לדאוג" אמר נתניהו לקהל, בתוכו ישבו גם אנשים כמו שגריר ארצות הברית בישראל, תום ניידס. בהמשך נאומו, הזכיר נתניהו שלוש סיבות מרכזיות מדוע ישראל תישאר דמוקרטיה ויהי מה.

תום ניידס, הקשיב לדברי נתניהו

תום ניידס, הקשיב לדברי נתניהו צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

 "ראשית" אמר נתניהו, "ישראל היא דמוקרטיה והיא תישאר דמוקרטיה. זה הדבר הראשון. הדבר השני, על כל הדמוקרטיות לכבד את רצונותיהם של עמים חופשיים אחרים, כפי שאנחנו מכבדים את החלטותיהן הדמוקרטיות" אמר נתניהו כשהוא רומז לגורמים ממדינות שונות המביעים דעתם בתוך הנעשה בישראל.

נתניהו בוועידה

נתניהו בוועידה צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

"הדבר השלישי" אמר נתניהו, "יש הרבה רטוריקה, כולל רטוריקה פזיזה ומסוכנת: קריאות לשפיכות דמים ברחובות וקריאות למלחמת אזרחים" אמר נתניהו כשהוא מרמז לאמירות הקשות שנשמעו מצידם של חלק ממתנגדי הרפורמה. נתניהו סיכם: "לא תהייה בישראל מלחמת אחים - כי אנחנו אחים".

העקיצה ליועמ"שית: "אני רק ראש ממשלת ישראל"

בהמשך נאומו, שיגר נתניהו עוד עקיצה לעבר היועצת המשפטית לממשל, גלי בהרב מיארה כשאמר: "אני לא ממציא את זה, נאסר עליי לדבר על זה" כשהוא מתכוון לרפורמה המשפטית, "אחרי הכל, מי אני? אני בסך הכל רק ראש ממשלת ישראל" אמר.