נתניהו מקים צוות מיוחד לטיפול בהסתה - בן גביר יעמוד בראשו

ראש הממשלה והשר לביטחון לאומי סיכמו: יוקם צוות חדש לטיפול בהסתה לטרור ברשתות, "רצף הפיגועים הרצחני, שאירעו לאחרונה על ידי צעירים מאד, פעלו מתוך חיקוי והשראה, בהשפעת תכנים מסיתים ברשתות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/23 13:08 כח בשבט התשפג

נתניהו מקים צוות מיוחד לטיפול בהסתה - בן גביר יעמוד בראשו
בן גביר | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, החליטו על הקמת "צוות על" לטיפול בהסתה לטרור ברשתות החברתיות. על פי החלטתם בראשות הצוות יעמוד השר לביטחון לאומי. הצוות עתיד לכלול שלושה צוותי משנה שיפעלו על בסיס יומי ויתכנסו בראשות השר לביטחון לאומי על בסיס שבועי, על מנת לדווח על תמונת המצב וההמלצות, כל אחד בתחומו.

אכיפה, מודיעין ושמפט: אלה הצוותים שיוקמו

במסגרת התכנית יוקמו שלושה צוותים, כאשר כל אחד מהם בעל תחום אחריות משלו: צוות אכיפה, צוות מודיעין וצוות כלים משפטיים. 

צוות אכיפה: צוות זה יהיה אחראי על אישורים לפתיחה בחקירה והעמדה לדין - בראשות ר' אח"מ וסגנו והחברים בו יהיו נציגי חטיבת החקירות במ"י, המשנה לפ' המדינה (ת' מיוחדים) או פרקליט מוסמך מטעמו.

צוות מודיעין: תפקידו של הצוות לבחון אפשרויות, לשפר יכולות איסוף וניטור ברשתות החברתיות, להצביע על מגמות, ולהציף אירועים קונקרטיים. בראש הצוות יעמוד רח"ט מודיעין מ"י והחברים בו יהיו נציגי אח"מ מ"י, שב"כ, מטה הסייבר הלאומי וצה"ל.

צוות כלים משפטיים: תפקיד הצוות הוא לעסוק בבחינת המצב המשפטי הקיים והצפת תובנות והמלצות למתן כלים משפטיים שיאפשרו מענה אפקטיבי לאיומים ולאתגרים בהתמודדות עם ההסתות ברשת. בצוות החברים יהיו נציגי היועץ המשפטי לביטחון לאומי, נציגי היועץ המשפטי למשטרה ומשרד המשפטים.

זירת הפיגוע בתחנת האוטובוס ברמות

זירת הפיגוע בתחנת האוטובוס ברמות לפני כשבועיים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"רצף הפיגועים נערך על ידי צעירים שפעלו בהשראת תכנים מסיתים ברשתות"

"רצף הפיגועים הרצחני, שאירעו לאחרונה על ידי צעירים מאד, חלקם בני שלוש עשרה - ארבע עשרה אשר להערכת גופי המודיעין, פעלו מתוך חיקוי והשראה, בהשפעת תכנים מסיתים ברשתות החברתיות, ויש להקים צוות לטיפול מידי במקרי הסתה לטרור ברשת" כך נכתב בהחלטת ראש הממשלה והשר לביטחון לאומי.

בנוסף, נתניהו אמר היום בנאום שנשא בפתיחת ישיבת הממשלה, כי צוות משימה נועד גם כדי להילחם נגד המסיתים למעשי רצח נגד ראשי המדינה, ותיאר כיצד יפעל הצוות, בראש השר לביטחון לאומי, "הוא יקבל תגבור של חוקרים, שוטרים ופרקליטים, וזאת בתיאום מלא עם משרד המשפטים, ובהשתתפות גורמים מהשב"כ, צה"ל ומטה הסייבר הלאומי". 

בן גביר ונתניהו

בן גביר ונתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90