חברי הכנסת הודיעו על פטירתה של יעל דיין שהגיבה: "אני חיה"

אירוע חריג התרחש כשחברי הכנסת גלעד קריב ונעמה לזימי בישרו בוועדת חוקה על פטירתה של חברת הכנסת לשעבר. לאחר מספר דקות התגלתה הטעות: "שתזכה לבריאות ואריכות ימים"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 19/02/23 11:26 כח בשבט התשפג

חברי הכנסת הודיעו על פטירתה של יעל דיין שהגיבה: "אני חיה"
יעל דיין, חייה ונושמת, צילום: Yossi Aloni/Flash90

טעות קשה במיוחד: במהלך דיון בוועדת חוקה שהתקיים בכנסת הבוקר (א'), הודיע חבר הכנסת גלעד קריב על מותה של חברת הכנסת לשעבר יעל דיין. "יצא דיווח בתקשורת" אמר חבר הכנסת, "שחברתנו ומורתנו יעל דיין הלכה לעולמה, ברוך דיין האמת. צער גדול, לוחמת אמיתית לשוויון זכויות הנשים והגנה על מיעוטים בישראל, מחוקקת אמיצה ומורה לדורות" אמר חבר הכנסת קריב.

צפו בחבר הכנסת קריב מגיב לטעות:

"היא חיה וקיימת. אין לי מושג מאיפה השמועות"

בהמשך, גם חברת הכנסת נעמה לזימי הצטרפה להספדים אך למרבה המבוכה, התברר כי הדיווח היה שגוי וכי יעל דין עודנה חיה. דיין אמנם לא במצב בריאותי מיטבי אך היא חיה את חייה כרגיל, מנהלת התקשורת שלה מסרה לאחר הפרסום השגוי: "היא חיה וקיימת. אין לי מושג מאיפה השמועות, וגם בוויקיפדיה כבר שינו את זה ויכול להיות שמשם זה קפץ. אני תכף משנה את הכל. זה נורא ואיום".

קריב

קריב צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברי הכנסת התנצלו: "הידיעה התבררה לשמחת כולנו כלא נכונה"

לאחר הטעות חזרו בהם חברי הכנסת ופרסמו התנצלות על הדברים. "הבוקר הזה בעקבות ידיעה בכלי תקשורת רציני ציינתי בוועדת החוקה כי חברת הכנסת לשעבר יעל דיין הלכה לבית עולמה" כתב ח"כ קריב, "הידיעה התבררה לשמחת כולנו כלא נכונה. אני מתנצל לפני יעל ובני משפחתה ומאחל לה בריאות ואריכות ימים".

גם נעמה לזימי התנצלה וכתבה: "צר לי על הטעות המצערת בשל פרסום שגוי בכלי תקשורת על פטירתה של ח"כ לשעבר יעל דיין, מודל לחיקוי והשראה עבורי. ברוך ה' שהיא עדיין בינינו וטוב שכך. התנצלותי הכנה בפני יעל היקרה ומשפחת דיין, מאחלת לה חיים ארוכים ושתמשיך להיות עמוד האש לפני המחנה בכל הנוגע לזכויות אדם, שוויון מגדרי ושלום".