איום על הקואליציה: מתיחות בין יריב לוין לבנימין נתניהו

באחת השיחות בין השניים שנערכה בשבועות האחרונים, אמר שר המשפטים לראש הממשלה כי אם תהיינה פשרות משמעותיות בתיקונים אותם הוא רוצה לבצע במערכת המשפט - הוא יתפטר ואף איים בפירוק הקואליציה | הליכוד: "פייק ניוז"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/23 20:48 כד בשבט התשפג

איום על הקואליציה: מתיחות בין יריב לוין לבנימין נתניהו
לוין ונתניהו | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרפורמה במערכת המשפט הובילה למחאה גדולה בקרב גוש השמאל בזמן שבימין קראו לקואליציה שלא להרפות, ובתווך היו גם מי שקראו להידברות כמו נשיא המדינה יצחק הרצוג ודמויות נוספות. ב"חדשות 12" דווח הערב (ד') כי בשבועות האחרונים מתפתחת מתיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר המשפטים יריב לוין. 

"ההתנהלות של לוין מסכנת את נתניהו מבחינת הנבצרות"

על פי הדיווח, באחת השיחות בין השניים, איים שר המשפטים כי אם תהיינה פשרות משמעותיות בתיקונים אותם הוא רוצה לבצע במערכת המשפט - הוא יתפטר, צעד שיכול להוביל לפירוק הקואליציה. המתיחות החלה קודם לכן על רקע אכזבתו של ראש הממשלה מהאופן שבו נוהל האירוע ומהאופן שבו הוצג בתקשורת. מאז הלכה המתיחות וגברה.

מקורב לנתניהו מייחס לוין מניעים פוליטיים, והוא מצוטט בטלגרם של דפנה ליאל כאומר: "ההתנהלות של לוין מסכנת את נתניהו מבחינת הנבצרות והוא היחיד שיכול להרוויח מהבאת האירוע לקצה". 

מהליכוד נמסר בתגובה: "הדיווח של דפנה ליאל בעניין ראש הממשלה נתניהו וסגנו יריב לוין הוא פייק ניוז מוחלט, שקרי ונבזי, שלא היה ולא נברא ולצערנו שודר באופן חובבני על אף שהוכחש על ידי כל גורם מוסמך ורשמי". גם בלשכת שר המשפטים הכחישו את הדברים. 

"הכתובת לעניין הזה היא שר המשפטים"

נזכיר כי בישיבת סיעת הליכוד בשבוע שעבר, סיפר נתניהו לשרים כי לאחרונה התקשר אליו הנשיא הרצוג וביקש לדבר איתו על הרפורמה, והוא בתגובה הפנה אותו ללוין: "הנשיא הרצוג פנה אליי בעניין הרפורמה ואמרתי לו שהכתובת לעניין הזה היא שר המשפטים יריב לוין. הוא שחזה, הוא שהכין והוא שמעביר יחד עם יו"ר ועדת החוקה בכנסת את הרפורמה הזאת להשלמה". כך פורסם ב"ישראל היום".