נתניהו חשף: "הרצוג התקשר, אמרתי לו שהכתובת היא יריב לוין"

ראש הממשלה נתניהו חשף בפני חברי הליכוד, כי הנשיא הרצוג התקשר על מנת לקדם הידברות עם מתנגדי הרפורמה. נתניהו הבהיר לנשיא כי האחריות לרפורמה, היא בסמכות שר המשפטים: "הוא חזה והכין את הרפורמה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 07/02/23 07:45 טז בשבט התשפג

נתניהו חשף: "הרצוג התקשר, אמרתי לו שהכתובת היא יריב לוין"
נתניהו, הכתובת היא לוין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האחריות של לוין: סוגיית התעסקותו של ראש הממשלה נתניהו ברפורמה המשפטית העסיקה בשבוע האחרון את ראשי הקואליציה והיועצת המשפטית לממשלה. במכתב שללחה היועצת לנתניהו, הבהירה לו כי אינו רשאי לעסוק ברפורמה המשפטית, בתגובה שלחו אליה ראשי הקואליציה מכתב תשובה בו דחו את טענותיה על הסף. אבל אמש (ב') בישיבת סיעת הליכוד, חשף נתניהו כי מי שמנהל את הדברים הוא שר המשפטים לוין.

נתניהו בישיבת הסיעה אתמול:


 

בישיבת הליכוד סיפר נתניהו לשרים כי לאחרונה התקשר אליו הנשיא הרצוג וביקש לדבר איתו על סוגיות הרפורמה, בתגובה הפנה אותו נתניהו ללוין: "הנשיא הרצוג פנה אליי בעניין הרפורמה ואמרתי לו שהכתובת לעניין הזה היא שר המשפטים יריב לוין. הוא שחזה, הוא שהכין והוא שמעביר יחד עם יו"ר ועדת החוקה בכנסת את הרפורמה הזאת להשלמה", כך חשף העיתונאי יהודה שלזינגר.

לוין

השר לוין, הוא הכתובת |  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המכתב של ראשי הקואליציה לבהרב מיארה

כזכור לאחר טענותיה של בהרב מיארה בנוגע לעיסוקו של ראש הממשלה בסוגיית הרפורמה המשפטית, הגיבו ראשי הקואליציה בתגובה אחרידה בה נאמר כי "אנחנו דוחים על הסף את מכתבה של היועצת המשפטית לממשלה. פנייתה היא ניסיון השתקה בניגוד מוחלט למנדט החד-משמעי שקיבלנו מאזרחי ישראל בבחירות".  
 

גלי בהרב מיארה

גלי בהרב מיארה צילום: Shir Torem/Flash90

"אין שום קשר בין הרפורמה המשפטית של יריב לוין" הוסיפו ראשי הקואליציה, "שתכליתה החזרת הדמוקרטיה לישראל, לבין ענייניו של ראש הממשלה. אלה שפועלים בניגוד עניינים הם דווקא אנשי הייעוץ המשפטי. ביד אחת הם נלחמים בפומבי ובכנסת ברפורמה המשפטית שתשפיע על מעמדם, וביד השנייה הם מנצלים את תפקידם כדי לסכל אותה".