הסערה הבאה: חוק דרעי 2 מגיע להצבעה בכנסת

ברקע מאמציו של הנשיא להגיע להידברות בין הצדדים, ממשיכה הקואליציה בקידום החקיקה. היום יגיעו להצבעה טרומית: חוק דרעי ופסקת ההתגברות | הצעת החוק לביטול ההתנתקות, שאיחדה את שני הצדדים תעלה גם היא להצבעה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 15/02/23 07:52 כד בשבט התשפג

הסערה הבאה: חוק דרעי 2 מגיע להצבעה בכנסת
דרעי, יחזור להיות שר?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשיכים בחקיקה: למרות שגם בשעה מאוחרת אמש (ג') ניסה הנשיא הרצוג להביא את הצדדים הפוליטיים להידברות, נראה כי הצדדים עוד לא מוכנים לכך ובקואליציה ממשיכים בחקיקה. היום יגיעו לכנסת שורת חוקים להצבעה בקריאה טרומית ובינהם: חוק דרעי 2 ופסקת ההתגברות.

ההודעה המפתיעה של הייעוץ המשפטי לכנסת

מבחינת הקואליציה, חוק דרעי השני אינו חלק מהרפורמה המשפטים, אלא מענה נקודתי לפסילתו של דרעי בידי בג"צ. החוק שיגיע בצורת תיקון לחוק יסוד, יקבע כי לבג"צ לא יכולה להיות השפעה על מינויי שרים בממשלה, מה שעשוי להחזיר את דרעי לתפקידיו המיניסטריאלים. היועמ"שית כבר הודיעה שתתקשה להגן על החוק בבג"צ ולא תעשה זאת. צעד מפתיע עשו בייעוץ המשפטי של הכנסת, שעל פי דיווח של זאב קם ב"רשת ב" הודיעו כי במידה והחוק יגיע לבג"צ, יזכה להגנה מטעמם.

חוק נוסף שעלול לעמוד בלב הסערה היומית, הוא חוק פסקת ההתגברות שיגיע גם הוא היום להצבעה בקריאה טרומית. הדבר עלול להרחיק עוד יותר את הצדדים, מאחר ואין הסכמה לגבי עצירת החקיקה בנושא הרפורמה המשפטית לפני שתחל ההידברות בין הצדדים.

הנשיא הרצוג, הערב |

הנשיא הרצוג, הצדדים לא מגיעים להידברות | צילום: חיים צח, לע"מ

החוק שפיצל את האופוזיציה

חוק חריג בנוף, הוא החוק לביטול תוכנית ההתנתקות שהגיד יו"ר וועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין. הצעת החוק זוכה לתמיכה של חלקים באופוזיה. משמעות החוק הוא שיהודים יוכלו לעלות חזרה ליישובים בצפון השומרון, דבר שנאסר בחוק ההתנתקות.

תוקף את מפירי ההנחיות. יולי אדלשטיין.

יולי אדלשטיין מעלה את חוק ביטול ההתנתקות להצבעה. צילום: פלאש 90

חוקים נוספים שיעברו היום להצבעה בקריאה טרומים הם החוקים: שלילת אזרחות וגירוש משפחות מחבלים של ח"כ חנוך מיליבצקי, חיפוש נשק בבתים ללא צו בית משפט שיזם השר בן גביר כמו גם, החוק של חבר הכנסת משה סעדה לפיצור המחלקה לחקירות שופטים מהפרקליטות.